کاخ سفید نشست امنیت هسته‌ای برگزار می‌کند

کدخبر: 1019104

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اجلاس امنیت هسته‌ای در سال ۲۰۱۶ در شهر واشنگتن پایتخت آمریکا برگزار خواهد شد/ بررسی تهدیدهای موجود و تقویت امنیت هسته‌ای در جهان از موضوعات کار این نشست خواهد بود

پایگاه اینترنتی کاخ سفید، در این بیانیه آمده است: دو سال پیش رئیس جمهور اوباما در برلین به طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد تا میزبان چهارمین نشست امنیت هسته ای در سال 2016 باشد. این نشست در31 مارس تا اول آوریل سال 2016 در مرکز همایشهای "والتر .ای" .واشنگتن (Walter E. Washington Convention Center ) در شهر واشنگتن برگزار خواهد شد .

رئیس جمهور در سخنرانی خود در سال 2009 در شهر پراگ اعلام کرد که تروریسم هسته ای تهدیدی بزرگ و فوق العاده برای امنیت جهانی است. او اعلام کرد که به یک تلاش جهانی برای ایمنی مواد اتمی آسیب پذیر، از بین بردن بازار سیاه و ردیابی مواد قاچاق شده نیاز است. اولین نشست امنیت هسته ای در سال دو هزار و ده در واشنگتن برگزار شد و نشست های بیشتر در سئول در سال دو هزار و دوازده و لاهه در سال دو هزار و چهارده برگزار شدند.این نشست ها سبب بهبود محسوس در امنیت مواد هسته ای و تقویت سازما نهای بین المللی که از امنیت هسته ای حمایت می کنند،شد .

نشست سال دو هزار و شانزده به بررسی موضوعاتی از جمله: تهدیدهای موجود و مشخص کردن گام هایی که می توان با هم برای کاهش استفاده از اورانیوم غنی سازی شده با غنای بالا برداشت، افزایش ایمنی مواد آسیب پذیر،مقابله با قاچاق مواد اتمی و ردیابی و مقابله با تروریسم هسته ای خواهد پرداخت.آمریکا به دنبال تقویت امنیت هسته ای در جهان به روشی جامع و بر اساس استاندارهای بین المللی ،ایجاد اعتماد در بین کشورها و کاهش میزان زرادخانه های مواد هسته ای تسلیحاتی در جهان است. ما نمی توانیم منتظر یک اقدام تروریستی هسته ای باشیم بلکه باید به طور جمعی استاندارهای خود را در حیطه امنیت هسته ای در جهان ارتقاء بخشیم .

ارسال نظر: