بریتانیا هم گوانتانامو می‌سازد

کدخبر: 2011177

پس از فرانسه، بریتانیا نیز در صدد است زندانیانی که به افراط گرائی متهم هستند را در یک زندان جای دهد، کار‌شناسان اخطار می‌دهند این اقدام می‌تواند نسخه بریتانیایی از گوانتانامو یا آلکاتراز باشد.

گروه بین الملل « نسیم آنلاین »- راشا تودی نوشت: بر اساس گزارش ها دولت بریتانیا قصد دارد همه محکومین افراط گرا را در یک یگان امنیتی نگه داری کند که این زندان ها می تواند به یک نسخه بریتانیایی از گوانتانامو یا آلکاتراز تبدیل شود.

سیستم فعلی متمرکز کردن افراط گرا ها به همراه خطرناک ترین زندانیان در 6 زندان فوق امنیتی می تواند جایگزین یک تاسیسات واحد برای اسکان دادن همه زندانیان افراط گرا گردد.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، روز دوشنبه در خصوص اصلاحات زندان صحبت کرد و گفت: "ما نزدیک به 1000 زندانی داریم که به عنوان افراط گرا تلقی می شوند.

کارشناسان معتقدند نگه داشتن همه این افراط گراها باهم و در یک زندان باعث ایزوله شدن آن ها شده و اصلاح و بازتوانی آنان را مشکل تر می کند. و همینطور خطر عملیات افراطی درون سیستم زندان را افزایش می دهد.

پروفسور راجر گریفین در این خصوص می گوید: "این سیستم می تواند باعث شکل گیری مرکز فرماندهی و یک ایستگاه امدادی برای عملیات داعش در بریتانیا شود."

پروفسور پیتر نئومن، نویسنده و پژوهشگر گفت: "با وجود تعداد قابل توجهی از "عملیات کنندگان تنها" که شاید طرفدار یک ایدئولوژی خاص نباشند و یا موفق به پیوستن به فرماندهی و یا گروه های نظام مند مانند داعش نشده باشند، خطر ارتباط گیری آن ها با رهبران ایدئولوژیکی و عمل گرا در زمانی که در زندان هستند بسیار بالا است به عبارت دیگر، سیاست متمرکز کردن آن ها در نقطه به شکل اجتناب ناپذیری کمک به شکل گیری سازمان های تروریستی سیستمیک که در خارج از زندان چنین کاری غیر ممکن است را فراهم می کند."

فرانسه نیز پس از حادثه شارلی ابدو در ژانویه گذشته اقدام به جداسازی افراط گرا ها از جمعیت زندانیان معمولی کرده است.

ارسال نظر: