تلگراف؛

مقامات فرانسوی پناهجویان را از کمپ بیرون می‌کنند

کدخبر: 2012663

این روزنامه انگلیسی نوشت: مقامات فرانسوی دستور اخراج صدها پناهجویی را که در کمپ "جنگل" منطقه "کاله" زندگی می‌کنند، صادر کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل « نسیم آنلاین » به نقل از "تلگراف"، مقامات فرانسوی دستور اخراج صدها مهاجری که در قسمت بزرگی از کمپ" جنگل" در کاله زندگی می‌کنند را صادر کردند.

ساکنان قسمت جنوبی کمپ باید تا ساعت 8 شب کمپ را تخلیه کنند. هرکسی که تخلیه نکرده باشد به‌اجبار بیرون رانده خواهد شد. و مقامات اجازه دارند که کلبه‌ها و دیگر ساختمان‌های موقت مانند مساجد، مدارس، مغازه‌ها و کلیساها را تخریب کنند.

مقامات اظهار داشته‌اند که این دستور تخریب باعث بی‌خانمانی 1000 نفر خواهد شد اما داوطلبین کمک در این منطقه اذعان داشتند که حداقل دو برابر این تعداد در بخشی هستند که باید از تخلیه شود.

جمعیت " جنگل" کاله حدود 4 هزارتا 6 هزار نفر تخمین زده می‌شوند و مهاجرین اغلب از خاورمیانه و آفریقا به آنجا آمده‌اند.

گفته می‌شود که اعضای نهادهای غیردولتی به این دستور اعتراض کردند اما مقامات کاله گفته‌اند که این کار مقدمه‌ای بر پاک‌سازی و تخلیه همه این کمپ گل‌آلود است. آن‌ها از پناه‌جویان خواسته‌اند تا به دنبال پناهگاه دیگری باشند و پذیرفته‌اند که آن‌ها را توسط اتوبوس‌ها به مراکز پذیرش در آن‌سوی فرانسه بفرستند که بنا به ادعای آن‌ها پناهگاه‌های کانتینری برای آن‌ها امن‌تر و سالم‌تر هستند، اما بسیاری از مهاجرین رفتن به کانتینرها را نمی‌پذیرند زیرا در آنجا سیستم‌های الکترونیکی ورودی وجود دارد که مستلزم ثبت اثر کف دست است. آن‌ها نگران هستند که با ثبت شدن اثر کف دستشان، هرگونه درخواست آن‌ها برای پناهندگی در بریتانیا رد شود زیرا قوانین اروپایی از مهاجرین می‌خواهد که به اولین پناهگاه امنی که رسیدند و در هر کشوری که بار اول وارد شدند، ماندگار شوند.

ارسال نظر: