کشته شدن ۵۱ نفر در حمله با سلاح سرد در شرق "جمهوری کنگو"

کدخبر: 2055376

گروه‌های جامعه مدنی در جمهوری دموکراتیک "کنگو" می‌گویند در تازه‌ترین کشتار، بیش از ۵۰ نفر در منطقه ناآرام شرق این کشور جان باخته‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، این تلفات به درگیری میان نیروی پلیس و گروههای شبه نظامی در داخل و اطراف شهر ناآرام «بنی» در استان «نورث کیوو» مربوط می شود.

"تدی کاتالیکو"، عضو یک ائتلاف محلیِ متشکل از سازمان‌های غیردولتی و اتحادیه‌های فعال در بنی، گفته است: «تیم ما در منطقه 51 جسد را که با قمه کشته شده بودند، شمارش کرده است.»

پرس تی وی نوشت: وی با اشاره به ادامه تجسس در منطقه، از امکان افزایش آمار تلفات خبر داد.

این در حالی است که مقامات محلی گفته‌اند، در قتل عام شامگاه شنبه در این منطقه 42 نفر جان باخته‌اند.

ارتش جمهوری دموکراتیک کنگو، این حملات مرگبار را به گروهی مسلح از شورشیان با اصلیت اوگاندایی موسوم به «نیروهای متحد دموکراتیک» (ADF) نسبت داده است.

ماک هازوکی، سخنگوی ارتش کنگو، اعلام کرده است، این نیروها با عبور از مواضع ارتش به این منطقه وارد شده و به تلافی عملیات‌های نظامی ارتش، مردم را قتل عام کردند.

هازوکی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

این در حالی است که ژوزف کابیلا، رئیس جمهور کنگو، سه روز قبل از این کشتار از این منطقه ناآرام دیدن کرد و وعده داد هرچه در توان دارد به کار می گیرد تا صلح و امنیت به این منطقه بازگردد.

گروه «نیروهای متحد دموکراتیک» که از دو دهه قبل در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو حضور دارند، به نقض حقوق بشر، از جمله تجاوز و سربازگیری کودکان، متهم هستند.

منطقه بنی از اکتبر 2014 صحنه کشتار گسترده بوده که در آن در مجموع بیش از 600 غیرنظامی کشته شده‌اند.

کشتار شهر بنی، خشم ساکنان محلی که دولت را به ناکامی در حمایت از مردم متهم می کنند، برانگیخته است.

گفته می شود نیروهای متحد دموکراتیک که مخالف «یووری موسوینی»، رئیس جمهوری اوگاندا هستند، به شبکه‌های جنایتکاری که از محل آدم ربایی و قتل تامین مالی می‌شوند، ملحق شده‌اند.

این منطقه از پایان جنگ دوم کنگو (1998 تا 2003)، به رغم تلاش جامعه جهانی و مقامات کنگو، صحنه خشونت و ناآرامی بوده است.

ارتش کنگو همراه با نظامیان سازمان ملل علیه نیروهای متحد دموکراتیک و دیگر گروههای شورشی در این منطقه نبرد می کنند.

ارسال نظر: