نسل جدید تانک‌های روسی آبروریزی کرد + فیلم

کدخبر: 999361

تانک‌های نسل جدید روسیه که هر یک بالغ بر هشت میلیون دلار قیمت دارند، در نخستین روز رونمائی با مشکل فنی برخورد کردند و از کار افتادند

به گزارش «نسیم»، به نقل از نشریه "فارین پالیسی" مقامات وزارت دفاع روسیه می‌گفتند که تانک جدید، دستاورد "پیشرفتی شگفت انگیز" و "شاهکاری در عرصه تانک سازی مدرن" است. اما این حرف‌ها موجب نشد که این تانک جدید و فوق پیشرفته به نام آرماتا تی ۱۴، در مراسم "رژه روز پیروزی" پنجشنبه گذشته به مشکلات فنی بر نخورد .

این تانک در مقابل مقبره لنین در میدان سرخ مسکو، در حالی که موتورش روشن بود، از حرکت ایستاد . روز نهم مه‌، میدان سرخ مرکز یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های روسیه است که هفتادمین سالگرد شکست نازی‌ها در جنگ جهانی دوم گرامی داشته می‌شود .

رویترز در روایت این ماجرا نوشت: راننده تانک پرچم قرمزی را برافراشت تا نشان بدهد که با مشکل مواجه شده است اما تا سی دقیقه به حرکت خود ادامه داد و پس از آن، تلاش کردند با این تانک را بوکسل کنند. بعد‌تر اعلام شد که این توقف تعمدی بوده است تا نشان دهند که چگونه تجهیزات نظامی از میدان رزم تخلیه می‌شوند و این سخن خنده حضار را در پی داشت .

این تانک‌ها به یک برج کنترل از راه دور و بدون سرنشین مجهزند، تسلیحات فوق العاده قدرتمندی دارند که اتوماتیک گلوله گذاری می‌کند، سیستم راداری فوق العاده حساسی دارد و بدنه بیرونی ان نیز پیشرفته است. این ویژگی‌ها به ارزانی به دست نمی‌ایند: هر تانک حدود ۸ میلیون دلار هزینه در بر داشته است و معادل یک تانک آمریکایی ابراهام است .

مسکو بسیار دقت دارد که هیچ بارانی، مراسم روز نهم مه را خراب نکند. روز شنبه هواپیما‌ها هر ابر تهدید کننده‌ای را به "یدید نقره" و سایر ترکیبات شیمیایی آغشته می‌کنند تا موقع رژه بارانی در کار نباشد .

تقریبا ۸۰ هزار سرباز در این رژه حضور خواهند داشت و ۲ هزار تلسیحات نظامی من جمله نسل جدیدی از خمپاره انداز‌ها و صد‌ها اتومبیل، هواپیما، هلیکوپتر و... قدرت نظامی روسیه را به نمایش می‌گذارند .

روسیه هم از ۷۰ تن از سران کشورهای جهان برای حضور در این مراسم دعوت کرده است و گوی تنها شماری از مدعوین در این جشن حضور خواهند یافت. "پاول کاسترو" تنها رهبر از نیم‌کره غربی است که به این مراسم می‌رود. کره شمالی هم احتمال داده که رهبرش در این مراسم حضور یابد .

ناوگان تانک‌های آرماتا تی ۱۴ تا سال ۲۰۲۰ در ارتش روسیه به کار گیری نخواهند شد. روسیه در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰، بیش از ۴۰۰ میلیون خرج مدرن سازی تجهیزات نظامی‌اش کرده باشد .

حجم ویدیو: 9.67M | مدت زمان ویدیو: 00:00:43 دانلود ویدیو
ارسال نظر: