ویروس جدید کرونا وارد اسپانیا شد

کدخبر: 2368009

اسپانیا از مشاهده اولین مورد از نوع جدید ویروس کرونا خبر داد.

اسپانیا از ثبت نخستین مورد ابتلا به گونه جدید کرونا خبر داد.

این در حالی است که بنا بر اعلام مقامات این کشور، واکسیناسیون علیه کرونا قرار است از ۲۷ دسامبر اغاز شود. وزارت بهداشت این کشور گفته است زدن واکسن اختیاری است، اما نام افرادی را که از زدن واکسن خودداری می‌کنند، ثبت خواهد کرد.

پیشتر رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند فرانسه نخستین مورد ابتلا به گونه جدید کرونا را در مردی که از انگلیس به فرانسه بازگشته بود، پیش از آنکه امانوئل مکرون مرز‌ها را ببندد، ثبت کرده است.

بنا بر این گزارش، وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرده بود که نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی را شناسایی کرده است.

صفحه توئیتری رادیو بین‌المللی فرانسه نیز گزارش داده بود وزارت بهداشت فرانسه اولین مورد از ابتلا به گونه انگلیسی ویروس کووید-۱۹ را در این کشور تایید کرد. فرد بیمار، یک مرد فرانسوی مقیم انگلیس بوده است که نوزدهم دسامبر از لندن به کشورش بازگشته است.

نوع جدید ویروس کرونا هفته گذشته و برای نخستین بار در انگلیس مشاهده شد.

روز چهارشنبه نیز وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی گزارش داد که مواردی از ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا که در انگلیس شیوع پیدا کرده را در اراضی اشغالی ثبت کرده است.

چند کشور اروپایی و از جمله ایتالیا نیز از ثبت نخستین موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا را اعلام کرده‌اند. بسیاری از کشور‌ها در حال حاضر ممنوعیت مسافرت به مقصد و از مبدا انگلیس را اجرا کرده‌اند.

در همین حال «مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس، روز چهارشنبه در گزارش روزانه خود از کشف دومین نوع جهش یافته کرونا در کشورش خبر داد.

هنکاک در بخشی از اظهارات خود گفت: به نظر می‌رسد این نوع جدید ویروس کرونا از آفریقای جنوبی به انگلیس وارد شده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: