سند دیپلماسی علم و فناوری به زودی تصویب می‌شود

کدخبر: 1001761

قائم‌مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: بخش مقدمه و ماده‌های یک و ۲ سند دیپلماسی علم و فناوری در جلسه این ستاد تصویب شد/ توسعه بازار محصولات و خدمات دانش‌بنیان در این سند مورد توجه است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، منصور کبگانیان در حاشیه 62 جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران افزود: سند دیپلماسی علم و فناوری چندین مرتبه در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور مطرح شد و براین اساس دستگاه های مرتبط با سند مانند معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، وزارتخانه های خارجه، علوم و بهداشت نظرات خود را در خصوص آن مطرح کردند.

وی خاطرنشان کرد: مراحل نهایی شدن سند دیپلماسی علم و فناوری درحال انجام است و در این جلسه بخش های مقدمه و ماده های یک و 2 آن با اصلاحاتی تصویب شد.

قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور خاطرنشان کرد: در این سند به موضوع توسعه همکاری های بین المللی علمی ایران با کشورهای جهان اسلام و کشورهای پیشرفته توجه شده است.

وی گفت: در این سند به توسعه بازار محصولات و خدمات دانش بنیان در برخی از کشورهای هدف و آموزش دانشجویان خارجی در داخل کشور و یا از طریق آموزش های مجازی تاکید شده است.

ارسال نظر: