بندپی: دولت به تنهایی نمی‌تواند جوابگوی نیازهای بهزیستی باشد

کدخبر: 1004695

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پیشگیری و کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های کاری بهزیستی است، گفت: ما در بحث مشاوره ژنتیک باید شرایطی فراهم کنیم تا معلولیت در هنگام تولد به حداقل برسد

به گزارش «نسیم»، دکتر انوشیراون محسنی بندپی امروز در مراسم تقدیر و معارفه مدیرکل بهزیستی گیلان، با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به شاخص‌های رفاه اجتماعی و حوزه سلامت اظهار کرد: در دولت یازدهم و با همکاری خوب مجلس شورای اسلامی، اقدامات ارزشمندی در حوزه بیمه‌ای و پوشش افراد فاقد بیمه صورت گرفته است.

وی افزود: 9 میلیون نفر از جمعیت کشور که فاقد تغذیه مناسب و بهره‌وری از شاخص‌های رفاهی زندگی بودند، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

محسنی بندپی در مورد کاهش پرداخت از جیب مردم نیز گفت: در طرح تحول نظام سلامت پرداختی از جیب مردم زیر 10 درصد است.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند جوابگوی سازمان بهزیستی باشد ادامه داد: در این دوران شاهد اقدامات خوبی بوده‌ایم که امیدواریم با حمایت خیرین و دولت توجه ویژه‌ای به معلولان و مددجویان شود.

محسنی بندپی با بیان اینکه دفترچه‌های بیمه سلامت از اثربخشی خوبی برخوردار بوده است، تصریح کرد: تامین داروهای نازایی، 550 قلم داروی صعب‌العلاج و کاهش پرداخت از جیب مردم از جمله اقدامات طرح تحول نظام سلامت بوده است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور در چند محور برنامه استراتژیک خود را در سالجاری اجرا می‌کند خاطرنشان کرد: پیشگیری و کاهش از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی در بیماری‌ها از جمله برنامه‌های امسال سازمان است.

محسنی بندپی ادامه داد: کاهش سن اعتیاد، کاهش سن ازدواج، افزایش طلاق، افزایش بیماری‌های روحی و روانی از جمله مشکلات مدنظر سازمان است که با نگاه علمی، تخصصی و پیشگیری از بروز و شیوع در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه پیشگیری از بروز معلولیت از وظایف مهم سازمان بهزیستی است، افزود: در همین راستا برای مثال در سال 93، 34 درصد نوزادان زیر پوشش طرح غربالگری شنوایی قرار گرفتند .

محسنی بندپی اضافه کرد: در طرح غربالگری شنوایی در سال گذشته دو هزار و 200 نوزاد دچار مشکل شنوایی تشخیص داده شدند که با تجهیزات کمک توانبخشی از ناشنوایی آنان پیشگیری شد.

وی با بیان اینکه پیشگیری و کاهش از بروز آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های کاری بهزیستی است، خاطرنشان کرد: ما در بحث مشاوره ژنتیک باید شرایطی فراهم کنیم تا معلولیت در هنگام تولد به حداقل برسد.

ارسال نظر: