آماده‌باش کادر درمانی بیمارستان هلال‌احمر ایران در مکه

کدخبر: 1027867

رئیس جمعیت هلال‌احمر جدیدترین جزئیات درمان حجاج زخمی کشورمان در حادثه رمی جمرات را تشریح کرد

به گزارش«نسیم»، دکتر سید امیرمحسن ضیائی درباره جدیدترین جزئیات اقدامات درمانی برای حجاج زخمی کشورمان در حادثه رمی جمرات، گفت: به دنبال تماسی که با رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر کشورمان در عربستان داشتم، آمار ۱۲ کشته و ۲۴ زخمی حجاج کشورمان را تاکنون قبل دریافت کردم.

وی افزود: البته با توجه به تعداد کشته‌های مجموع مسلمانان در مراسم رمی جمرات، پیش‌بینی می‌شود آمار تلفات زائران کشورمان نیز افزایش یابد، کما اینکه امیدواریم این‌طور نشود.

دکتر ضیائی تصریح کرد: هم‌اکنون کادر درمانی بیمارستان هلال‌احمر ایران در مکه به طور کامل آماده‌باش است و امدادگران و پزشکان ایرانی نیز در بیمارستان به درمان سرپایی مجروحان می‌پردازند و حتی تعدادی از آنها نیز در بیمارستان‌های سعودی حضور یافتند تا به مجروحان کشورمان و همچنین زخمی‌های حجاج دیگر کشورها نیز کمک‌رسانی کنند.

وی درباره هرگونه انتقال حجاج زخمی از عربستان به ایران عنوان کرد: ابتدا باید خدمات اولیه به حجاج مجروح ارائه شود، اما همانطور که در حادثه قبلی نیز اعلام آمادگی از طرف هلال‌احمر و وزارت بهداشت برای هرگونه انتقال حجاج مجروح وجود داشت، مسلما این‌بار نیز این آمادگی وجود دارد. همچنین طی تماسی که با وزیر بهداشت خواهم داشت برای هماهنگی‌های بیشتر اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

ارسال نظر: