رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان:

دانشجویان متاهل می‌توانند دو فرزند خود را برای عتبات ثبت نام کنند

کدخبر: 2000735

فقیهی گفت: امکان ثبت‌نام دو فرزند دانشجویان متاهل برای اعزام به عتبات فراهم شده است و تاکنون بیش از ۴۰ هزار دانشگاهی در سامانه عتبات دانشگاهیان ثبت نام کرده‌اند که نیمی از این تعداد متاهل هستند

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد رضا فقیهی در گفت‌وگویی با اشاره به استقبال خوب دانشجویان متاهل از سفر به عتبات گفت: بعد از درخواست‌های مکرر و بسیاری که از سوی دانشجویان متاهل داشتیم قرار شد امکان ثبت‌نام همراه با دو فرزند برای این افراد فراهم شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: در گذشته متاهلان فقط می‌توانستند یک فرزند خود را به همراه ببرند اما هم‌اکنون این افراد می‌توانند در گروه‌های چهارنفره ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: دانشجویان متاهلی که تاکنون اقدام به ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند در لیست همراهان، همسر و دو فرزند خود را ثبت نام کنند و آن دسته از دانشجویانی که در روزهای قبل ثبت نام نموده‌اند هم می‌توانند با مراجعه مجدد به سامانه ثبت نام از بخش ویرایش وارد شده و مشخصات فرزند دوم را نیز به گروه همراهان بیفزایند.

فقیهی با بیان آخرین آمار ثبت‌نام‌ها در سامانه عتبات دانشگاهیان، گفت: تاکنون بیش از ۴۰ هزار دانشگاهی در سامانه ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۸۵۰۰ نفر پسر مجرد، ۵۵۰۰ دختر مجرد، ۲۰ هزار نفر متاهل با خانواده‌هایشان (۸۶۰۰ نفر سرگروه)، ۱۸۰۰ نفر کارمند دانشگاهی و ۲۳۰۰ نفر اساتید و همراهانشان هستند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه بعید است ۱۲ هزار سهمیه اعزام دوره جدید دانشگاهیان افزایش یابد، گفت: در دوره جدید ۲۸۷ کاروان دانشگاهی به عتبات اعزام می‌شوند که ۱۷۲ کاروان هوایی و ۱۱۵ کاروان زمینی است.

در گروه‌های متاهلی، اساتید و کارمندان دانشگاه‌ها فقط امکان بردن همسر و دو فرزند وجود دارد و به هیچ وجه امکان همراهی خواهر، برادر، پدر، مادر، بستگان و دوستان وجود نخواهد داشت.

گفتنی است ثبت نام عتبات دانشگاهیان که از اول دی ماه در سایت لبیک آغاز شده است تا یازدهم دی ماه ادامه خواهد داشت و دانشگاهیان متقاضی تشرف به عتبات عالیات اعم از اساتید، دانشجویان دختر، دانشجویان پسر، متاهلین دانشجو و کارمندان دانشگاه‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت لبیک به نشانی www. labbayk. ir نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

همچنین تسهیلات یک میلیون تومانی بانک ملت برای زائران دانشگاهی در نظر گرفته شده است که به کلیه زائرین تعلق می‌گیرد. در گروه‌های متاهلی نیز وام به صورت جداگانه در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

اعزام دوره جدید دانشگاهیان به عتبات از ۵ بهمن‌ماه سالجاری آغاز و تا ۳۱ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر: