از امروز تا ۲۰ اسفند؛

اجرای رزمایش ترافیکی زمستان ۹۵ در کشور/ کاهش ۲۸۸ نفری جان باختگان سوانح رانندگی در ۷ ماه امسال

کدخبر: 2077038

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از آغاز رزمایش ترافیکی زمستان ۹۵ از امروز تا ۲۰ اسفندماه در سراسر کشور با حضور دستگاه های مسئول در امر ترافیک خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار تقی مهری در رزمایش ترافیکی زمستان 95 اظهار داشت: اجرای این طرح با هماهنگی ، همکاری ، همدلی و برنامه ریزی خوب کلیه دستگاه های مسئول چند سالی است که به خوبی اجرا می شود.

وی با اشاره به بارش نزولات آسمانی از آذر ماه گفت: ایجاد شرایط مناسب برای کلیه کسانی که در سطح جاده ها در حال تردد هستند از مهم ترین اهداف برگزاری این مراسم به شمار می آید.

مهری افزود : باتوجه به برودت هوا و لغزنده بودن سطح جاده ها رانندگی در این ایام خصوصا در مناطق برفی و کوهستانی مشکل است؛ بنابراین این امر نیازمند برنامه ریزی لازم جهت تسهیل در تردد است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان این که طرح زمستانه برای رفاه حال همه عزیزان که در سطح جاده ها در حال تردد هستند به اجرا در می آید، اعلام کرد: این طرح از امروز در سراسر کشور تا 20 اسفندماه با حضور کلیه دستگاه های امدادی و خدماتی ادامه دارد؛ در صورتی که شرایط آب و هوایی20 اسفندماه متفاوت باشد با هماهنگی های که میان دستگاه ها وجود دارد طرح زمستانی را ادامه خواهیم داد.

سردار مهری افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته وضعیت امسال ما در این فصل نسبت به سال گذشته بهتر است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به وجود بیش از 100 گردنه در 29 استان کشور گفت: رزمایش ترافیکی زمستان 95 با بکارگیری نیروهای مجرب توسط کلیه دستگاه های دخیل در امر ترافیک اعم از اورژانس، هلال احمر، امدادخودروها ، راهداری و ... به اجرا در می آید و دستگاه های مسئول به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

سردار مهری از کاهش 3 درصدی جان باختگان سوانح رانندگی در هفت ماهه امسال خبر داد و گفت: طی این مدت 288 نفر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در سوانح رانندگی کمتر کشته شدند که این مهم با هماهنگی همه دستگاه ها به دست آمده و دستاورد بسیار مهمی به شمار می آید؛ در صدد هستیم در طرح زمستانه امسال با وجود تعامل و هماهنگی بسیار خوب دستگاه های مسئول و نیز مشارکت شهروندان شاهد کاهش سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد خودروها و سفرها ، رانندگان جدید گواهینامه و ... شاهد کاهش جان باختگان سوانح هستیم که این امر در سایه رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی مردم بدست آمده است.

مهری به بهره گیری از فناوری های جدید در راستای پوشش و کنترل محورهای مواصلاتی کشور به منظور پیشگیری از حوادث رانندگی اشاره کرد و گفت: در تصادفات زمستانی سال گذشته ، 3 هزار و 487 نفر جان خود را از دست دادند ، عدم توجه به جلو هنگام رانندگی با 34 درصد ، تخطی از سرعت مطمئنه با 23 درصد و انحراف به چپ با 15 درصد عمده ترین علت سوانح سال گذشته به شمار می آید.

وی به تفاوت رانندگی در شرایط لغزندگی جاده ها با شرایط عادی و خشک اشاره و به شهروندان توصیه کرد: به تذکرات مأموران پلیس ، هلال احمر و دیگر خدمتگزاران خود در سطح جاده توجه کنند.

سردار مهری به مجهز بودن وسایل نقلیه به تجهیزات ایمنی نظیر زنجیر چرخ و داشتن معاینه فنی خودروها و ... تأکید کرد و از رانندگان خواست به هنگام رانندگی در شرایط برفی وبارانی وسایل گرمایشی، روشنایی ، آذوقه و سوخت کافی را به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس راهور ناجا بر پرهیز از تخلفات حادثه ساز به هنگام رانندگی تأکید کرد و از رانندگان خواست از سرعت و سبقت غیرمجاز ، سفرهای غیرضروری و ... اجتناب کنند و در صورت ضرورت قبل از سفر از تجهیز بودن وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنند و همچنین نسبت به علائم و تذکراتی که از سوی پلیس داده می شود توجه لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس راهور ناجا ضمن تقدیر از صدا و سیما برای اطلاع رسانی سریع و به موقع وضعیت جاده ها به شهروندان توصیه کرد: برای اطلاع از وضعیت جوی با شماره تلفن 88255555 تماس گرفته و با مراجعه به سایت راهور 120 از آخرین وضعیت جاده های کشور مطلع شوند.

ارسال نظر: