وزیر تعاون: ارزش‌گذاری نسبی خدمات پزشکی، پرداختی مردم را بیشتر نمی‌کند

کدخبر: 970381

علی ربیعی افزود:‌ کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت از اول مهرماه قابل اجرا شده است/ تأمین اجتماعی تا اول مهر و سازمان بیمه سلامت تا پایان شهریور بدهی‌ خود را پرداخت کرده‌اند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، وزیر تعاون در جمع خبرنگاران گفت: کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت از اول مهرماه قابل اجرا است و بار مالی اجرایی این برنامه تأمین شده و بر خلاف شایعات این کتاب جدید قدر مطلق پرداختی مردم را افزایش نمی‌دهد و هیچ فشار به مردم وارد نمی‌شود .

ربیعی با تأکید بر اینکه باید در الگوهای مصرف درمان تجدیدنظر کنیم گفت: مدیریت هزینه نیز از دیگر مسائلی است که اجرای این برنامه راتضمین می‌کند برای آماده شده زیرساخت‌های لازم نیز باید برای بیمه‌های یکسان 6 قاعده مشخص داشت .

ربیعی تأکید کرد باید به سمت الکترونیکی کردن مراجعه بیمار به داروخانه پزشک و بیمارستان حرکت کنیم .

وی ادامه داد: در حال حاضر ارزش پایه بیمه‌ها نزدیک است اما در مورد بیمه روستایی کمتر است و امیدواریم که سال آینده جبران شود طرح اولیه تجمیع منابع بیمه‌ها روز گذشته رونمایی شده و در مورد نظارت نیز تصمیم گرفتیم نظام پزشکی عضو اصلی ناظر بر اجرای این امر باشد آیین نامه‌ای با مضای من و دکتر هاشمی تدوین شده و که امیدواریم به زودی اجرایی شود تا از رفتارهای چنگانه جلوگیری گردد .

به گفته ربیعی سازمان تأمین اجتماعی تا اول مهر و سازمان بیمه سلامت ایرانیان نیز تا پایبان شهریور ماه بدهی‌های خود را پرداخت کرده‌اند.

تهیه خبر: ناصر جعفرزاده

ارسال نظر: