میرمحمدی: موارد زیاد زمین‌خواری از آستارا تا گرگان اتفاق افتاده که رسانه‌ای نشده است

کدخبر: 1037239

عضو کمیسیون اصل ۹۰ به «نسیم» گفت: اگر قرار باشد گزارشی ارائه شود و در صحن مجلس جهت اطلاع افکار عمومی قرائت شود، گزارش مجموع عملکرد کمیسیون در رابطه با پدیده انفال‌خواری خواهد بود

سید محمد‌حسین میرمحمدی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در رابطه با آماده شدن گزارش کارشناسان پرونده زمین‌خواری به خبرنگار «نسیم» گفت: در مورد پرونده حیران و تصرف اراضی این منطقه این نکته حائز اهمیت است که اراضی تصرف شده جزو استثناهای منابع طبیعی است و تجاوز به اراضی طبیعی لحاظ نمی‌شود. گردنه حیران یکی از پرونده‌های زمین‌خواری است که رسانه‌ای شد، در حالی که اگر نوار شمالی کشور از آستارا تا گرگان را نظاره کنید موارد زیادی اتفاق افتاده است که هیچ‌گونه نظارتی صورت نگرفته است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در مورد پرونده حیران ما گزارشاتی را از دستگاه‌های نظارتی خواسته‌ایم که این گزارشات میدانی است که پلاک به پلاک، ویلا به ویلا بررسی شده‌اند که هنوز نتایجش به دست ما نرسیده است. این گزارش با گزارشاتی که صداوسیما و رسانه‌ها منتشر می‌کنند متفاوت است.

وی در ادامه افزود: اگر قرار باشد گزارشی ارائه شود و در صحن مجلس جهت اطلاع افکار عمومی قرائت شود، گزارش مجموع عملکرد کمیسیون در رابطه با پدیده انفال‌خواری خواهد بود که طیف گسترده‌ای از زمین‌خواری، رودخواری، کوه‌خواری، معدن‌خواری و غیره را شامل خواهد بود.

میرمحمدی گفت: این پیگیری‌ها و نظارت‌ها ادامه خواهد داشت و تنها به مجلس نهم منتهی نخواهد شد و مطمئنا در دور دهم مجلس نیز ادامه خواهد داشت.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد که اگر قرار باشد گزارشی برای روشن سازی افکار عمومی در صحن علنی مجلس قرائت شود مستلزم مصوب شدن این امر در کمیسیون می‌باشد که هنوز چنین مصوبه‌ای نداشته‌ایم.

ارسال نظر: