امین زاده‌ خبر داد: اعطای نشان علمی به حقوقدانان برتر کشور

کدخبر: 1040105

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: برای تجلیل از حقوقدانان برتر کشور و دادن نشان علمی حقوقی به استادان حقوق جشنواره شهید بهشتی ۱۲ آذر ماه همزمان با روز قانون اساسی در تهران برگزار می‌شود

به گزارش «نسیم»، ایرنا نوشت: الهام امین زاده روز دوشنبه در نشست هم اندیشی شورای حقوقی دستگاه های اجرایی استان بوشهر افزود: این جشنواره از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تقدیر از حقوقدانان، وکلا و کارشناسانی که خوب دفاع کرده اند تقدیر می شود.

وی یادآورشد:یکی از اقدام های مهم این معاونت راه اندازی سامانه جامع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی است که در این سامانه همه 11 هزار قانون موجود در قالب 50 کد در قالب قانون جامع تدوین شده است.

امین زاده تصریح کرد: باتوجه به وجود برخی تعارض ها، ابهام ها و ناسخ و منسوخ ها در قوانین این طرح باهدف آسان سازی برای دسترسی به قوانین و مقررات اجرا شده است.

وی یادآورشد: سامانه قوانین و مقرارت جمهوری اسلامی ایران هم اکنون به صورت رایگان در خدمت همه مردم است و سامانه تلفن همراه آن نیز آماده شده است و با جست و جوی کلمه ای می توان به موارد مورد نیاز در خصوص قانون و مقررات کشور دست یافت.

امین زاده گفت: باتوجه به گستردگی وظایف قوه مجریه و اهمیت داشتن یک دستگاه حقوقی قوی و نگاه ویژه دولت به این بخش تلاش می شود معاونت حقوقی رئیس جمهوری به یک سازمان تبدیل شود.

معاون حقوقی رئیس جمهوری افزود: ابزار اداره کشور حقوق عمومی آن است اگر حقوقدانان با اطلاع کافی و تعهد لازم وظیفه خود را ایفا کنند ما شاهد کارآمدی نظام و در غیر این صورت شاهد شکست و اغتشاش خواهیم بود.

ارسال نظر: