رئیس سازمان تعزیرات در شورای قضایی استان مطرح کرد

انتقاد از اعمال نفوذ زیاد در پرونده‌های مهم استان البرز

کدخبر: 2077184

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه در پرونده‌های مهم استان البرز اعمال نفوذ زیاد می‌شود، افزود: باید از دستگاه قضا حمایت شود تا فشارها شکسته شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، علیرضا جمشیدی در جلسه شورای قضایی استان البرز، با اشاره به اینکه بحث حقوق شهروندی یکی از ضروریات جامعه است، اظهار داشت: پرونده‌های استان البرز با توجه به وجود واحدهای صنعتی و بنگاه های اقتصادی بسیار مهم هستند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه در پرونده‌های مهم استان البرز اعمال نفوذ زیاد می‌شود، افزود: باید از دستگاه قضا حمایت شود تا فشارها شکسته شود.

وی افزود: باید در بخش‌هایی که ممکن است، بار کاری قوه قضائیه را کاهش داد.

جمشیدی با اشاره به اینکه قوه قضائیه با این حجم پرونده و تخلفات با هر امکاناتی برای رسیدگی و دادرسی مشکل برایش ایجاد می شود، بیان کرد: ظرفیت‌های دولت در این حوزه زیاد است و خود می‌تواند با تخلفات مبارزه کند.

وی با بیان اینکه جنس این گونه تخلفات مجرمانه نیست، افزود: لایحه تفکیک تخلف از جرم در برنامه ششم سال جاری مصوب می‌شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور با توجه به نقش مثبت نیروی انتظامی در بحث تعزیرات، گفت: نیروی انتظامی در همکاری با تعزیرات تاکنون خوب بوده و باید بهتر عمل کند.

جمشیدی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین مشکل برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز نبود یک فرماندهی واحد است، ادامه داد: هر چه تسهیلات بیشتری برای واردکنندگان ایجاد شود، میزان قاچاق کالا کمتر می گردد.

وی با اشاره به اینکه باید در مورد قوانین ترخیص کالا در گمرک بازبینی انجام شود، بیان کرد: خلأهای قانونی در قوانین گمرک وجود دارد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه اقدامات فعلی در مبارزه با قاچاق در کشور سطحی است، افزود: باید اقدامات بنیادی، زیربنایی و قطعی در این زمینه انجام شود.

جمشیدی اظهار داشت: کارشناسان دستگاه‌های مرتبط باید به صورت انقلابی برای مقابله با قاچاق با سازمان تعزیرات همکاری کنند.

ارسال نظر: