میانگین سن کامیون‌های ترانزیتی کشور هفت تا هشت سال است

کدخبر: 1001028

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با اشاره به بخشنامه اخیر گمرک درباره شرط خروج کامیو‌ن‌های بالای ۲۵ سال سن از کشور: میانگین سن کامیون‌های ترانزیتی کشور هفت تا هشت سال است بنابراین مشکلی ایجاد نمی‌شود

به گزارش «نسیم»، محمدجواد عطرچیان درباره ضوابط جدید خروج کامیون و کامیونت با عمر بالای ۲۵ سال از کشور که از سوی گمرک تعیین شده است٬ توضیح داد: بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره خروج کامیون‌ و کامیونت‌های با سن بیشتر ۲۵ سال٬ مشکلی برای کامیون‌های ترانزیتی ایجاد نخواهد کرد چراکه میانگین سن ناوگان ترانزیتی کشور حدود هفت تا هشت سال است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه رنج سنی کامیون‌های ترانزیتی که از طریق مرزهای شمالی ترانزیت می‌کنند بین ۵ تا ۱۰ سال است٬ ادامه داد: قوانین کشورهای همسایه شمالی و اروپایی به گونه‌ای است که اجازه ورود ناوگان ترانزیتی با سن و سال بالا داده نمی‌شود بنابراین این بخشنامه گمرک برای این کامیون‌ها بی‌تأثیر است.

وی درباره نحوه ترانزیت کامیون‌های ایرانی در مرزهای شرقی و غربی نیز گفت: کامیون‌های ایرانی اصلا وارد مرز افغانستان و عراق نمی‌شوند و در مرز این دو کشور از روش پشت به پشت ( back to back ) برای حمل و نقل کالا استفاده می‌شود.

عطرچیان با تأکید بر اینکه سن حمل و نقل ناوگان ترانزیتی و حمل و نقلی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تعیین می‌شود٬ تأکید کرد: این بخشنامه قطعا با هماهنگی سازمان صادر شده است و موجبات اعتراض رانندگان ترانزیتی را فراهم نکرد چراکه تمامی کامیون‌های با سن بیشتر از ۲۵ سال در داخل کشور تردد دارند.

وی افزود: از میان یک میلیون و ۴۰۰ هزار تردد ترانزیتی کامیون‌های ایرانی در سال یک مورد هم با صدور این بخشنامه به مشکل برنمی‌خورد.

ارسال نظر: