رحماندوست:

آمریکایی‌ها به دنبال تغییر نظر مردم فلسطین به نفع رژیم صهیونیستی هستند

کدخبر: 2110841

به اعتقاد کارشناس غرب آسیا، آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که در حال حاضر باید نظر مردم فلسطین را به نفع رژیم صهیونیستی تغییر دهند؛ لذا در ارتباط با تشکیلات خودگردان فلسطین چالش لفظی ایجاد می‌کنند.

«مجتبی رحمان­دوست»، دبیر کل سابق جمعیت دفاع از ملت فلسطین و نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص تنش آلود شدن مناسبات رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین، با اشاره به اینکه نگاه واشنگتن و تل آویو نسبت به تشکیلات خودگردان تضعیف نمی­ شود، بیان داشت: حوادث اخیر و ظلم صهیونیست­ ها به فلسطینیان سبب شده که حماس و جهاد اسلامی به یکدیگر نزدیک تر شوند.

وی با توجه به قرابت نگاه فلسطینی­ ها به گروه­های مبارز گفت: گرایش گروه­هایی از مردم فلسطین نیز که در چارچوب جنبش حماس و جهاد اسلامی تعریف نمی­ شدند، به اندازه ای به مبارزات مسلحانه نزدیک می­ شود.

دبیر کل سابق جمعیت دفاع از ملت فلسطین با تأکید بر تضعیف موقعیت کنونی ابومازن اشاره داشت: جایگاه مردمی تشکیلات خودگردان فلسطین در حال حاضر به نفع گروه های مبارز فلسطینی تضعیف می­ شود.

وی با اشاره به دیدگاه واشنگتن نسبت به تشکیلات خودگردان فلسطین مطرح کرد: به نظر می رسد آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که در حال حاضر باید نظر مردم فلسطین را به نفع رژیم صهیونیستی تغییر دهند؛ لذا در ارتباط با تشکیلات خودگردان فلسطین چالش لفظی ایجاد می کنند.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نگاه واقعی واشنگتن و تل آویو به ابومازن گفت: آمریکایی­ ها فکر می­ کنند که تاکتیک مذکور می­ تواند از چالش­ های موجود در سرزمین­ های اشغالی بکاهد. بر این اساس نمی توان گفت که نگاه آمریکایی­ ها و صهیونیست­ ها نسبت به تشکیلات خودگردان تضعیف و نسبت به گروه­ های مبارز فلسطینی چون جنبش حماس و جهاد اسلامی تقویت شده است.

وی با توجه به غیرواقعی بودن تنش­ های تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی اشاره داشت: آمریکایی­ ها و صهیونیست­ ها نزدیک نیم قرن است که عرفات و بعد از او ابومازن را شناسایی کرده اند، آموزش داده اند و امتحان کرده اند تا روزهایی که لازم دارند از آن­ها استفاده کنند. لذا با یک بهانه کوچک حاضر نیستند که تشکیلات خودگردان فلسطین را از دست بدهند. آن ها در حال حاضر نیز بازی جدیدی را با تشکیلات خودگردان آغاز کرده­ اند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: