آیت‌الله هاشمی شاهرودی: محدودیت فعالیت‌های هسته‌ای بعد از برداشته شدن تحریم‌ها پذیرفته شود

کدخبر: 1001395

نایب‌رئیس خبرگان رهبری با انتقاد جدی از رفتار غرب در مذاکرات هسته‌ای گفت: غربی‌ها با این‌همه ظلم و ستم به چه حقی از ما می‌خواهند که راستی‌آزمایی کنیم؟/ آمریکا در حال فروپاشی است + صوت

به گزارش «نسیم» مشروح این بخش از سخنان آیت الله هاشمی شاهرودی در درس خارج از فقه برگزار شده در رواق امام خمینی حرم حضرت معصومه (س) به شرح زیر است:

این فتنه‌ها را در داخل و خارج ایجاد کردند. فتنه‌های گوناگون سیاسی، قومیتی، سنی، شیعه و کرد و عرب و فارس و ترک ولی نظام اسلامی آنقدر مقتدر است و آنقدر مبانی فکری و سیاسی و اجتماعی‌اش و احکامش و فرهنگی که در درون خود ایجاد کرده آنقدر قوی است که این ترفندها و دروغ‌پردازی‌ها و این حمایت‌های فتنه‌گری و فتنه‌گران زود ملت بیدار می‌شوند و بسیج می‌شوند و با یک اشاره رهبری و یک اشاره اسلامی و دینی همه اینها از بین می‌روند.

امروز هم آمریکا هم نظام سلطه مثل سابق نیست و امروز رو به افول است و دیگر جهان تک قطبی دیگر نداریم سابقاً این همه قلدری می‌کرد ولی حالا می‌بینید که در مقابل روسیه شکست خورده است. دیگر حالت سابق نیست یعنی نظام سلطه آمریکا مثل سابق اقتدار ندارد در حال افول و ضعف و فرو ریختن است. در داخل چقدر مشکلات اقتصادی و مشکلات حقوق بشری شروع شده و دارد. ظلم‌هایی که می‌کند و دروغ‌هایی که می‌گوید و ستمگری‌هایی که می‌کند در داخل نسبت به قومیت‌های دیگر خودش مثلاً نسبت به سیاه‌پوستان می‌بینید و در اخبار می‌شنوید.

اخیراً سازمان حقوق بشر بیشترین مؤاخذه‌ها را از آمریکا می‌کند. به چه حقی آنها از ما می‌خواهند که راستی‌آزمایی کنیم؟ چرا ما از آنها نمی‌خواهیم راستی‌آزمایی‌شان را نشان بدهند در رفع تحریم‌ها؟. ما کی دروغ گفتیم؟ به کدام ملت دروغ گفتیم؟ به کدام ملت تجاوز کردیم؟ اما آنها همه‌اش دروغ گفتند و همه‌اش تجاوز کردند و کارنامه‌شان پر از دروغ و حقه بازی و نیرنگ و تناقض درمنطقه است. یک روز صدام را حمایت کردند یک روز بر علیهش قیام کردند یک روز کشوری را حمایت کردند و فردا بر علیه آن قیام کردند، و از بین بردند آن حکومت را. تاریخ و کارنامه‌ آمریکا و غرب در منطقه پر از دروغ و خدعه و تزویر است.

کی جمهوری اسلامی به کسی دروغ گفته که امروز می‌خواهد راستی‌آزمایی کند. اصلاً به نظر من زشت است که جمهوری اسلامی قبول راستی‌آزمایی کند. چرا ما از آنها راستی‌آزمایی نخواهیم؟. اول آنها باید تحریم‌ها را بردارند و نشان بدهند که راست می‌گویند یا دروغ می‌گویند و بعد ما کار خودمان را محدود بکنیم. به چه مناسبت اقدام خود را شروع کنیم و آنها نگاه کنند؟. ما از آنها بخواهیم راستی‌آزمایی کنند. چون شما دروغگو هستید چون شما یک چیزی می‌گویید و بعد خلاف آن عمل می‌کنید ده ها بار این کار را کردید. شما آدم‌های متغلب هستید ما به شما اطمینان ندارید چون دروغ می‌گویید و تظاهر به چیزی می‌کنید که در واقع یک چیز دیگری است. تیم مذاکره کننده اینها را یکی یکی در بیاورد و بگذارد روی میز، بگوید که چرا شما از ما راستی‌آزمایی می‌خواهید؟. ما وقتی رهبرمان فتوا می‌دهد که مثلاً سلاح هسته‌ای حرام است دیگر برای ما حرام است دیگر راستی‌آزمایی نمی‌خواهد. شماها دروغ می‌گویید.

در توافقی که می‌بندید آنها باید زودتر همه تحریم‌ها را لغو کنند و نشان بدهند که واقعاً جدی هستند، اگر می‌خواهند مسئله حل شود. چون آنها بیشتر از ما نیاز دارند. اینگونه باید عمل کنند. هر گونه ضعف و سستی اگر در مقابل این نظام سلطه نشان بدهیم آنها سوء استفاده می‌کنند و خلاف شأن نظام اسلامی است که نباید در مقابل کفار از خودش هیچگونه ضعفی و حتی در کلماتشان نشان دهد.

خطاب نامه‌های پیامبر اکرم به امپراتور وقت خودش را ببینید. اسلم، تسلم. اینطور خطاب می‌کرد امپراطوری روم و حبشه را. اسلام بیاورید تا سالم بمانید. آن عظمت الهی این چنین حالتی می‌دهد به انسان مؤمن و کسی که در راه خدا می‌خواهد کار کند. حالا به حمدالله نظام ما یک نظام مقتدری است در این مسائل.

دیروز در فرمایشات مقام معظم رهبری بود ما باید به صراحت به دنیا بگوییم که ما حامی اسلام هستیم و نظام ما نظام الهی و اسلامی است ما آرمان‌هایمان و ایده‌هایمان قرآن است و اسلام پیامبر اکرم(ص) است و اسلام اهل بیت(ع) است. مقاصد بلند ما در مقاصدی است که ائمه و پیامبر اکرم و قرآن هدایت و مشخص می‌کند. یکی از مهمترین اهداف اسلام و مقاصد اسلامی همین نکته‌ای است که دیروز رهبری فرمودند یعنی حمایت از مسلمانان، حمایت از حقوق جهان اسلام است و قطع کردن دست نظام سلطه‌ که کفار بخواهند بیایند تسلط پیدا کنند به جهان اسلام. ایستادگی در مقابل تولی کفار، این به صراحت در قرآن آمده که یکی از بزرگترین خصلت‌های کفار و منافقین است که تولی کنند نظام سلطه و کافر را.

ارسال نظر: