رحماندوست: برخی چون نمی‌توانند خود را با آرمان‌های امام تطبیق دهند، روی به تحریف آورده‌اند

کدخبر: 1005103

نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با «نسیم»: مقام معظم رهبری به بهترین شکل خط اصیل انقلاب را حفظ و حراست کرده‌اند/ به امام حسین(ع) هم که خواست جلوی انحرافات را بگیرد گفتند خارجی

مجتبی رحماندوست، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با «نسیم» ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حرم امام راحل، گفت: یکی از مهمترین وظایف رهبر در جامعه و در مقاطع تاریخی این است که اگر انحرافی در مسیر حرکت انقلاب صورت گیرد در مقابل آن بایستد که اگر جلوی انحراف گرفته نشود به تدریج ممکن است انقلاب به ضد انقلاب، حرکت به ضد حرکت و تکامل و ارتقاء به ضد خودش تبدیل شود.

وی به حرکت امام حسین(ع) در زمان خود به حرکتی برای اصلاح امت پیامبر(ص) و حرکتی برای مقابله با انحرافات جامعه اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم حرکتی را برای مقابله با انحراف مثال بزنیم باید به قیام اباعبدالله‌الحسین 50 سال بعد از رحلت پیامبر(ص) که در آن زمان به عنوان آدمی که از دین خارج شده و خارجی است و بدعت آورده و علیه حکومت زمان خودش که یزید باشد شوریده و به جنگش می‌روند، قربه‌الی‌الله به جنگش می‌روند، اشاره کنیم.

مجتبی رحماندوست همچنین گفت: اصل انقلاب اسلامی که پیامبر(ص) آورده بودند به تدریج در مسیر خلفای بعد از پیامبر اسلام تحریف شد و دیگر به عنوان اسلام ناب شناخته نمی‌شد. انحراف به حدی بود که پیامبر(ص) و انقلابی که خود پیامبر آن را آورده و امیرالمؤمنین دنبالش کرده و به جایی رسانده آنقدر غریبه و بیگانه می‌شود که امام حسین(ع) وقتی از آن اسلام دفاع می‌کند عجیب و غریب تلقی می‌شود و به جنگش می‌روند.

نماینده مردم تهران در ادامه به احساس خطر رهبر انقلاب از انحرافات جامعه کنونی از آرمان‌های انقلابی امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: در این مقطع رهبر انقلاب تشخیص دادند که ارزش‌های انقلابی و تفکرات امام راحل توسط بعضی از حرکات، جریان‌ها، افراد و کسانی که در مقطع بودن امام هم بوده‌اند و می‌تواند سخنانشان ملاک و مستند قرار بگیرد دچار انحراف شده، و این انحراف در قول این جریان‌ها و افراد نقل می‌شود که به امام نزدیک بودند احساس خطر کردند که باید بعضی از این محورهای مشخصات حرکت امام را تبیین کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این مطلب که سخنان روز 14 خرداد رهبری بسیار پرانرژی و سنگین بود گفت: رهبری در کلام خود 7 شاخصه تفکر امام راحل را در آن صحبت بسیار طولانی که من آن موقع دعا می‌کردم که خدا به ایشان سلامتی بدهد که یک و نیم ساعت در این شرایط صحبت کردن کار سختی است تبیین کردند.

وی با انتقاد از برخی خاطره‌گویی‌ها و بیان خاطرات از سوی امام خمینی(ره) نیز بیان داشت: این نیست که یک فردی که در زمان حیات امام راحل در کنار ایشان بوده بگوید که به نظر من این از نظر امام درست بوده و من فلان موضوع را از امام شنیدم و من خواب امام راحل را دیدم بلکه باید حرف‌هایی باشد که به طور مکرر و روشن و مستند وجود داشته باشد و نوشته باشد و پخش شده باشند. من معتقدم ممکن است که یک کسانی فکر کنند که ما باید برای مشکل واممان یا برای مشکل جزئی اقتصادی‌مان یا برای مشکل بیماری‌مان نامه به دفتر رهبری فرستادیم و هیچ کاری برای ما نکرد و جواب نداد این کارها و این موضع‌ها و این رسیدگی‌ها معلوم نیست که اصلاً کار دفتر رهبری باشد. کشور نظام اجرایی و قوه مجریه و دولت دارد. رهبر وظیفه‌ای فراتر از این مسائل خرد دارد. یک نمونه از وظایف همین جریان 14 خرداد امسال بود که مسیر حرکت انقلاب را از اینکه تحریف شود و مسیر حرکت شناخت از امام را برای جلوگیری از تحریف شدن تبیین کنند. این نوع برخورد فقط کار ایشان بود که خدا خیرشان بدهد که این کار را به بهترین وجه انجام دادند.

مجتبی رحماندوست در ادامه به چرایی تحریف تفکرات امام راحل توسط برخی افراد پرداخت و گفت: امام(ره) داعیه‌ای به نام انقلاب اسلامی ایران را آورد که محورها و مشخصه‌هایی داشت که تعدادی از آن را آقا 14 خرداد برشمردند. ملت با این ایده و با این نظریه بیعت کرده و پای کار امام ایستاده‌اند. بعضی از کسانی که در سطوحی قرار می‌گیرند که این سطوح، سطوح تصمیم‌گیری و تعیین کننده و جزء خواص می‌شوند بعضاً این دیدگاه را بر نمی‌تابند. آن نوع معیارهایی که امام واقعاً به شکل یک شخصیت خاصی که دیدگاه‌های بسیار مهم انقلابی را مطرح کردند را بر نمی‌تابند. اگر این افراد بخواهند مسیر حرکتی که امام ایجاد کرد را با دیدگاه‌های خود تطبیق دهند مجبورند مردم را هم به این تغییر دیدگاه سوق دهند بنابراین باید بگویند که امام نظرشان این بود تا مردم را به سمت آن دیدگاه‌های جدیدی که از زبان اینها می‌شنوند به عنوان نظر امام سوق دهند که البته آقا جلوی این تحریف را گرفتند.

وی همچنین در پایان خاطر نشان کرد: خیلی از معیارها و مبانی که امام(ره) مطرح کرد از نظر برخورد صریح با ابرقدرت‌ها که بعد از دست تبارک و تعالی به شدت به مردم اتکا داشتند و همه کارها را به دوش مردم دیدند، عده‌ای امروز این معیارها را نمی‌پسندند و به طور طبیعی یک اقداماتی را انجام می‌دهند برای اینکه آن مسیر را عوض کنند و این چیز غریبی نیست.

ارسال نظر: