هاشمی رفسنجانی: آرامش امروز ایران به خاطر صداقت شهدا و ایثارگران ماست

کدخبر: 1007163

رئیس مجمع تشخیص با یادآوری شرایط نابسامان کشورهای اسلامی در منطقه گفت: آرامش امروز ایران به خاطر صداقت شهدا و ایثارگران ماست که خانواده‌های آنها به عنوان مخلص‌ترین لشکر انقلاب از اهداف نظام حفاظت می‌کنند

به گزارش «نسیم» به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای ستاد برگزاری سالگرد شهادت حجت‌الاسلام افتخاری (نماینده مردم فومن که در سقوط بالگرد امداد در سال 1369 به شهادت رسید)، با ابلاغ سلام‌ گرم به مردم خونگرم استان گیلان، به‌ویژه در شهرستان فومن افزود: سند اخلاص شما مردم، شهدایی هستند که با تأسی به شهدای کربلا، رنج‌های تلخ میدان‌های نبرد را شیرین می‌یافتند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شهادت را حالتی ویژه برای انسان‌های ویژه دانست و خطاب به خانواده شهید افتخاری گفت: آثار گفتاری و رفتاری این شهید را ثبت و ضبط کنید تا به عنوان یک سرمایه برای نسل‌های بعدی بماند. آقای هاشمی رفسنجانی در پاسخ به ابراز نگرانی خانواده شهید افتخاری از اوضاع جامعه به‌ویژه بیکاری، اظهار داشت: اگر چه مردم نجیب ایران تحمل می‌کنند، ولی وظیفه مسئولان برداشتن موانع و مشکلات در مسیر زندگی مردم است به‌خصوص تحریم‌های ظالمانه که عامل بسیاری از مشکلات است.

وی شهید محمدحسین افتخاری را از دوستان دوران سخت مبارزه و از همکاران صدیق در مسئولیت‌های پس از انقلاب، به خصوص مجلس شورای اسلامی خواند و گفت: ایشان از انسان‌های فرهیخته‌ای بود که جانش را در راه رسیدگی به مشکلات مردم، به‌خصوص زلزله‌زدگان از دست داد و نمونه‌ای از انسان‌های صبور و مجاهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شهید افتخاری را با توصیفاتی چون «همرزم»، «همکار»، «همسنگر» و «هم‌حزبی دوران پیروزی» انقلاب ستود و افزود: مزد جهاد طولانی خویش را با شهادت گرفت که همنشینی با شهدا در بزم اولیا آرزوی هر انسانی است.

وی با یادآوری مصائب حضرت زهرا(س) و نگاه قرآنی به انسان‌ها، گفت: خداوند در سوره «عصر» تأکید می‌کند که اگرچه انسان به خاطر از دست دادن سرمایه عمر هر لحظه در خسران است، اما کسانی که صبر می‌کنند، هیچ وقت ضرر نمی‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبر را باعث و وسیله نجات انسان‌ها دانست و افزود: صبر بر تلخی‌هایی که به خاطر گفتن حقیقت متوجه انسان‌ها می‌شود، باعث تکامل روح خواهد شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری شرایط نابسامان کشورهای اسلامی در منطقه گفت: آرامش امروز ایران به خاطر صداقت شهدا و ایثارگران ماست که خانواده‌های آنها به عنوان مخلص‌ترین لشکر انقلاب از اهداف نظام حفاظت می‌کنند.

در آغاز این دیدار آقای محمدمهدی افتخاری گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های ستاد یادواره ارائه کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در دیدار رئیس و هیئت رئیسه و اعضای هیئت امنای مؤسسه نهج‌البلاغه، این کتاب را سرشار از محتوایی غنی در جهت سعادت انسان‌ها دانست و با اشاره به نمونه‌هایی از خطبه‌ها، نامه‌ها و کلمات قصار گفت: هر مقداری که مردم به‌ویژه جوانان را با فرهنگ گفتاری نهج‌البلاغه آشنا کنیم و برای عمل به آن در فرهنگ رفتاری جامعه بکوشیم، مورد رضایت خداوند است.

آقای هاشمی رفسنجانی، حضرت علی‌(ع) را یک انسان برجسته در همه علوم توصیف کرد و افزود: حیف که بعضی‌ها جامعه بشری را از آثار کامل چنین شخصیتی محروم کرده‌اند، چون از دریای اظهارات ایشان، مطالب کمی مانده، در حالی که در همه مقاطع تاریخ اسلام سیل سؤالات به سوی آن حضرت جاری بود و ایشان تنها انسان شناخته شده تاریخ بود که با صدای بلند اعلام کرد هر چه می‌خواهید از من بپرسید پیش از آنکه از میان شما بروم و از عهده این پیشنهاد به‌خوبی برآمد و موردی وجود ندارد که از جواب پرسشی برنیاید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه «بیشترین آثار فکری و تبلیغی امام علی(ع) از دست ما بیرون است»، گفت: حضرت علی(ع) به خاطر مصالح اسلام، در همه دوره‌ها، حتی پس از رحلت پیامبر(ص) همکاری و گاهی در جلسات مشورتی مسائل مهم شرکت می‌کردند و بعضاً جانشین خلفا در مدینه به هنگام سفرها بودند.

آقای هاشمی رفسنجانی با اشاره به مظلومیت امام علی(ع) در زندگی و شهادت، افزود: با تمام مظلومیت زندگی‌شان، بعد از شهادت هم شرایطی پیش آمد که حکومت‌ها برای شنیدن گفتار امام علی(ع)، محدودیت ایجاد می‌کردند. وی اضافه کرد: دوستان از ترس و دشمنان از بغض، کلمات و جملات ائمه معصوم به‌ویژه علی(ع) را یا پنهان و یا خلاصه می‌کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه تحلیلی از زندگی سیاسی و تقیه ائمه معصوم (ع) گفت: فقط امام باقر (ع) و امام صادق(ع) در فاصله تعویض حاکمیت از بنی‌امیه به بنی‌عباس فرصتی برای بیان نکته‌ها در شریعت و مسائل خاص دیگر پیدا کردند و می‌دانیم که علم امام صادق(ع) مانند تمام ائمه(ع) در تعالیم حضرت علی(ع) وجود دارد.

آقای هاشمی رفسنجانی با تجلیل از سید رضی که به جمع‌آوری و تفسیر و تحلیل کلمات نهج‌البلاغه پرداخت، افزود: هدف سیدرضی مسائل ادبی در فصاحت و بلاغت بود که وجه تسمیه نهج‌البلاغه نیز همین را ثابت می‌کند.

وی با اشاره به عقده‌ها و کینه‌های بزرگان جاهلیت و تندروهای افراطی از حضرت علی(ع)، گفت: سراسر زندگی این امام همام از کودکی تا شهادت سرشار از نکات ارزنده برای بشر است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه خطبه‌های نماز جمعه بهترین سند برای اتفاقات تاریخی هر زمان است چون امام جمعه باید مسائل روز را به مردم بگوید، افزود: یک بار تصمیم گرفتم در نماز جمعه روی خطبه‌های صدر اسلام کار تحقیقاتی کنم که متوجه شدم از آن سرمایه‌های ارزشمند، اسناد متقن کمی در دست داریم.

وی افزود: از ظلم‌هایی که به اسلام، مسلمین و تاریخ بشر شده، این است که نگذاشتند انوار وجودی حضرت علی(ع) بتابد.

در آغاز این دیدار آقای جاسم شریعتمداری، رئیس مؤسسه نهج‌البلاغه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌ها ارائه کرد.

ارسال نظر: