"جنبش دانشجویی در برابراتفاقات ناگوار یکشنبه سیاه منفعلانه برخورد نخواهد کرد"

کدخبر: 1021849

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در نامه‌ای به فرمانده نیروی انتظامی: آیا مطلوب نیروی انتظامی برخورد بی رحمانه، مشت و لگد، باتوم، کبودی و ضرب و شتم خواهران به جرم گفتن مرگ بر انگلیس است؟

به گزارش «نسیم»، متن نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر خطاب به فرمانده نیروی انتظامی به این شرح است:

فرماندهی محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سردار سرتیپ حسین اشتری سلام علیکم؛

احتراما پیرو وقایع و اتفاقات ناگواری که در روز یکشنبه مورخ یکم شهریور 94 در مقابل سفارت انگلیس که توسط عوامل انتظامی انجام گردید و مردم مسلمان ایران اسلامی شاهد آن صحنه های تلخ و غمبار بودند, نکاتت زیر خدمتتان عرض می گردد:

1-بار دیگر برادرانه حضرت عالی و مجموعه ی فرماندهان محترم انتظامی را به باز بینی فیلمها و اتفاقات تلخ دیروز دعوت می نمایم چرا که آنچه دیروز اتفاق افتاد قطعا اگر توسط حضرت عالی پیگیری و برخورد نگردد نقطه سیاهی در دوران تصدی حضرت عالی در این جایگاه مقدس و شریف خواهد بود.

2-اتفاقاتی که دیروز شاهد آن بودیم آیا در راستای سخنان قابل تامل ریاست محترم جمهور که " نیروی انتظامی مجری قانون است و نه اسلام " می باشد؛ انجام گردید؟ چرا که ضرب و شتم عده ای دانشجوی آرام و بی دفاع هیچ جایگاهی در شرع مقدس اسلام و مذهب تشیع ندارد و با هیچ گزاره ای قابل تایید نیست.

3-همواره نیروی انتظامی را حافظ امنیت وآرامش جامعه میدانیم و لباس مقدس این مجموعه را نشانه ای از خدمتگزاری نیروهای با اخلاص آن مجموعه؛ نگذارید برخوردهای بیرحمانه, زشت, و زننده ی معدود عوامل انتظامی و فرماندهان میدانی که دیروز شاهد آن بودیم از قبیل کتک زدن و زیر مشت و لگد گرفتن تعدادی دانشجوی پاک و مومن که صرفا با دستان خالی و برای اعلام موضع در کمال آرامش و متانت در محل حاضر شده بودند به پای مجموعه ی نیروهای ارزشی و خدمتگزار نیروی انتظامی نوشته شود.

4-جامعه دانشگاهی ایران اسلامی ضمن تکذیب صحبتهای سخنگوی محترم نیروی انتظامی مبنی بر اینکه برخورد با " عده ای افراد خودسر که به هیچ صراطی مستقیم نبودند و قصد ایجاد جو نا آرام را داشتند " انجام شده است, به اطلاع مردم شریف ایران اسلامی میرساند برخوردهای زننده, خلاف اخلاق و شرع مقدس اسلام با تعدادی از دانشجویان آرام وعابران پیاده انجام گردید و اینگونه سخن گفتن سخنگوی محترم را در شان نیروی انتظامی نمیدانیم.

5-سخنگوی محترمتان فرمودند: " پلیس پایتخت شرایط را به نحو مطلوب خاتمه داد". اکنون سوالی که در اذهان بوجود آمده این است که آیا مطلوب نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در مدیریت اینگونه اتفاقات برخورد بی رحمانه, مشت و لگد, باتوم, کبودی, و ضرب و شتم خواهران و ناموس این مرز و بوم به جرم گفتن مرگ بر انگلیس میباشد؟؟

آیا مطلوب فرماندهان میدانی شما در اتفاقات دیروز انداختن جوانی دانشجو به زیر دست وپا و یورش بیرحمانه بر جسم نحیف آن جوان و به کار بردن فحش و الفاظ رکیک از سوی ماموران انتظامی بود یا خیر؟

بی شک جامعه دانشگاهی سخنان خلاف واقع سخنگوی محترمتان را به هیچ عنوان پذیرا نیست چرا که دیروز دیدند آنچه را که به تلخی و زشتی، عوامل انتظامی ترسیم کردند.

یقین داشته باشید جنبش دانشجویی در برابراتفاقات ناگوار یکشنبه سیاه منفعلانه برخورد نخواهد کرد و تا آخرین لحظه پیگیر حقوق دانشجویان و برخورد قاطع با خاطیان و ظالمیان دیروز خواهد بود و در جایی که شرافت جنبش دانشجویی در میان باشد سکوت نخواهد کرد.

و السلام علی من اتبع الهدی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر

ارسال نظر: