حجت‌الاسلام سعیدی: واقعاً حق سردار همدانی این بود که به فوز عظیم شهادت برسد

کدخبر: 1038750

نماینده ولی فقیه در سپاه در حاشیه مراسم چهلمین روز شهادت سردار همدانی گفت: سردار همدانی به کمک دوستان خود در سوریه ۱۰۰ هزار بسیجی را تربیت و برای جهاد در راه اسلام آماده کرد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت‌الاسلام سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه در حاشیه مراسم چهلمین روز شهادت سردار همدانی در جمع خبرنگاران گفت: بخشی از مأموریت شهید همدانی در جنگ تحمیلی در غرب بود بعد به جنوب آمد و قرارگاه‌های زیادی را مدیریت کرده و در بسیاری از عملیات شرکت کرد؛ وی دو بار مجروح شد.

وی افزود: عرصه دیگری که شهید همدانی موفق بود در مقابله با قائله بنی‌صدر بود؛ بنی صدر اهل همدان بود و وی را در آنجا می‌شناخت و در جهت اندیشه‌های ایشان مقابله کرد و توانست در این عرصه هم موفق باشد و در نشان دادن چهره بنی‌صدر موفق بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: در فتنه 88 در تهران شهید همدانی به عنوان فرمانده قرارگاه لشکر 27 ایفای نقش کرد و در ایجاد امنیت در تهران بسیار موفق بود.

حجت‌الاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: عرصه دیگری که ایشان موفق شدند و در نهایت به شهادت دست پیدا کردند عرصه خارج از کشور بود و ورود در حوزه امنیت سوریه و در حقیقت ورود کرد به خط مقدم جبهه مقاومت.

وی افزود: واقعاً من گاهی فکر می‌کنم که بعضی از انسان‌ها چقدر توفیق دارند در مورد حضرت نوح آمده که 950 سال عمر کردند و دعوت کردند و 80 نفر بیشتر به ایشان ایمان نیاوردند ولی سردار همدانی به کمک دوستانش در سوریه 100 هزار بسیجی را تربیت کرد و آماده کرد برای جهاد در راه اسلام.

نماینده ولی فقیه در سپاه یادآور شد: نمی‌خواهم بگویم بچه‌های ما این دوره قوی‌تر از گذشته هستند خیر، در حقیقت این انقلاب میراث‌دار همه انبیاء و ائمه معصومین هست تلاش آنها زمینه‌ساز شد که امروز انقلاب اسلامی بتواند زمینه معرفی اسلام را فراهم کنم؛ این است که اروپایی‌ها نگرانند و امروز بازتاب این حرکت‌ها را در فرانسه و اروپا می‌بینید.

حجت‌الاسلام سعیدی ادامه داد: این است که اسلام در اروپا دارد جای باز می‌کند و به سرعت دارد جلو می‌رود و اینها را نگران کرده که برای مقابله با حرکت اسلامی دست به اقدامات ایذایی زدند؛ بنابراین یکی از سرداران واقعاً موفق سردار همدانی بود و واقعاً حقش این بود که به فوز عظیم شهادت برسد.

وی در پایان گفت: اینکه شعار می‌دهیم "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" این عرت گیری از تاریخ است یعنی تاریخ چارچوب دار است مثل قواعد ریاضی است قانون این است که خداوند رهبر را انتخاب می‌کند و مردم هم باید زمینه حاکمیت دین و حاکمیت رهبری الهی را فراهم کنند؛ بنابراین در آن دوره‌ها مردم کوتاهی کردند و اسلام ضربه خورد و اسلام از عرصه حکومت کنار رفت ولی مردم ما امروز این تجربه تلخ را کاملاً عکسش عمل می‌کنند و به عبرت‌ها توجه می‌کنند که بالاخره هم از امام خمینی (ره) حمایت کردند و هم در عصر رهبری امام خامنه‌ای با همه وجود ایستاده‌اند و دارند تلا ش می‌کنند.

ارسال نظر: