آیت‌الله هادوی تهرانی: اتفاقات امروز نیجریه بشارت حرکت بزرگتری برای تشیع است

کدخبر: 1045977

این استاد خارج فقه در مراسم پاسداشت شهدای نیجریه گفت: ا تفاقات امروز در نیجریه بشارت حرکت بزرگتری برای تشیع است و در دهه آینده صحبت از ده‌ها و صدها میلیون نفر خواهد بود

به گزارش «نسیم»، فارس نوشت:

آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی عصر امروز در مراسم پاسداشت شهدای حرکت اسلامی نیجریه و حمایت از رهبر عالیقدر شیعیان آفریقا شیخ ابراهیم زکزاکی که با حضور یاران شیخ زکزاکی و مسئولان استانی در محل حسینیه کرامت برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در زمانی رخ داد که گمان عمومی اندیشمندان جهان و پیشگامان اندیشه در غرب این بود که دوران دین به سر آمده است.

وی افزود: ظهور انقلاب اسلامی نه فقط برای جناب شیخ ابراهیم زکزاکی بلکه برای اندیشمندان غرب هم امر غیر منتظره‌ای بود، ظهور این انقلاب به برکت اخلاص، ایمان و ارتباط معنوی بزرگ رهبر این انقلاب حضرت امام خمینی (ره) بود.

تهرانی با بیان اینکه من به عنوان کسی که سال‌ها شاهد زحمات بزرگان انقلاب بودم، معتقد هستم انقلاب اسلامی فقط و فقط مرهون حضرت امام راحل بود، اضافه کرد: اگر این مرد نبود آن مقاومت‌ها شکل نمی‌گرفت، عالمان بزرگ ما بر این اصرار داشتند و فقط این امام بود که با آن اندیشه نورانی که برخاسته از ایمان و اخلاص الهی بود راه را نشان داد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی دین را در دنیا به همراه اسلام زنده کرد، مسلمانان متوجه هویت خود شدند و جایگاه خود را شناختند، زنده شدن دین در دنیایی که سکولاریسم بر آن حاکم بود خطر بزرگی را در برابر این تفکر ایجاد کرد و سبب شد از همان روزهای شکل‌گیری انقلاب، جبهه‌های ضد انقلاب به سرکردگی قدرت‌های استکباری شروع به شکل‌گیری کند و حرکت‌های ضد انقلاب به اشکال مختلف ایجاد شود.

این مجتهد علوم حوزوی با بیان اینکه با کودتاهای مختلف می‌خواستند حرکت انقلاب را تمام کنند، تشریح کرد: صدام ادعاهایی داشت و از این زمینه بهره بردند و تمام کشورهای مرتجع عربی و استکباری به همراهی صدام هشت سال علیه این ملت جنایات مختلفی صورت دادند و به نتیجه نرسیدند و هر بار که ضربه‌ای زدند در برابر عکس‌العملی که پیدا شد به مراتب سخت‌تر بود، این دشمنان انقلاب بودند که سبب شدند انقلاب گسترده‌تر از قبل شود.

وی اظهار کرد: هر وقت خواستند این نور الهی را به تعبیر قرآن خاموش کنند، شعله‌ورتر شد، سیاستی را امام راحل از ابتدا داشتند و آن امروز توسط مقام معظم رهبری ادامه دارد که سیاست اتحاد امت اسلامی است، اگر صدام وارد جنگ شد و کشورها به حمایتش آمدند امام راحل اجازه نداد که جنگ شیعه و سنی تلقی شود، این جنگ اسلام با دشمنان اسلام بود، با کسانی که به دنبال از بین بردن دین هستند.

وی با بیان اینکه آخرین نسخه‌ای که امروز در جهان برای کنترل انقلاب اسلامی به اعتقاد دشمن وجود دارد، ایجاد تفرقه در صفوف مسلمین و ایجاد جنگ‌ها و درگیری‌های داخلی در بین مسلمانان است، گفت: امروز به اشکال مختلف تلاش می‌شود که بین شیعه و سنی و جریانات متفاوت انقلاب درگیری ایجاد شود، اینجا باید با درایت متوجه توطئه دشمنان باشیم و نگذاریم از روزنه تفرقه وارد صفوف ما شود.

تهرانی ادامه داد: داستان آفریقای سیاه امروز در سراسر دنیا در حال اتفاق افتادن است، به دلیل اینکه شیخ بزرگوار آقای سید ابراهیم زکزاکی پیشگام بوده است.

وی تصریح کرد: همان تعبیری که امام راحل به آن اصرار داشتند چیزی جز اسلام ناب محمدی نیست، امام با تأکید بر این نکته توانست پرچمی را در جهان برافراشته کند که بعد از گذشت 30 سال دامنه این حرکت را تا حدی می‌توانیم ببینیم.

این استاد خارج فقه با بیان اینکه آفریقا سرزمینی است که مسیحیان در آن از قرن‌ها پیش در حال فعالیت بودند، تبیین کرد: کلیسا اعلام کرده بودند سال 99 یا 2000 سال مسیحیت آفریقا خواهد بود، بودجه فراوانی به همراه برنامه‌های گسترده‌ای در آفریقا برای توسعه مسیحیت ایجاد شد که ما یک هزارم این زحمات را برای توسعه تفکر اهل بیت و اسلام در آفریقا نکشیده‌ایم.

وی بیان کرد: اما حق رشد پیدا می‌کند و باطل از بین می‌رود، اخلاص امام راحل و شهدای جنگ به همراه نورانیت اهل بیت(ع) همه مکرها را باطل کرده است.

تهرانی با بیان اینکه وقتی شیخ زکزاکی به این سمت آمد، هیچ‌کس فکر نمی‌کرد ایشان سلسله ایجاد این حرکت شود، گفت: آنچه که سبب شد این تفکر توسعه خارق‌العاده پیدا کند، مظلومیت ایشان بود، وقتی که در سال‌های دور خانه ایشان آتش گرفت و یک نوزاد در آتش سوخت، جنبش نیجریه دچار تحول شد و مریدان ایشان به چند میلیون نفر رسید.

وی افزود: این اتفاقات امروز در نیجریه بشارت حرکت بزرگتری برای تشیع است و در دهه آینده صحبت از ده‌ها و صدها میلیون نفر خواهد بود، من گزارش‌های متفاوتی از کشورهای مختلف دارم که یک مبلغ توانسته است مسیر درست را به مردم نشان دهد، نباید بین کسانی که پرچم‌دار این حرکت هستند، بدگویی رخ دهد.

این مجتهد علوم حوزوی اضافه کرد: این خطر است، همچنان که در داخل تفرقه خطر است، بلای بزرگ جهان اسلام و تشیع این تفرقه‌ها و دشمنی‌هاست، اگر مبنا را خدا، ایمان، ارزش‌های اسلامی قرار بدهیم بسیاری از تفرقه‌ها دیگر نیست، اختلاف نظر طبیعی است، اما معنایش درگیری و تبعیض نیست.

وی با بیان اینکه اگر امروز از جناب شیخ زکزاکی حمایت می‌کنیم حمایت از یک تفکر، جریان و مکتب است، اظهار کرد: شخصیت ایشان که تبلور مکتب اهل بیت(ع) است برای ما مورد توجه و قابل حمایت است.

تهرانی گفت: شیخ ابراهیم زکزاکی با عشق به امام حسین(ع) تشییع را در آفریقا توسعه داد، بسیاری از پیروان اولیه ایشان تنها چیزی که می‌دانستند امام حسین(ع) بود و عاشق ایشان شده بودند، اکسیر امام حسین (ع) آفریقای سیاه را امروز روشن و نورانی می‌کند و باید این ارزش را پاس بداریم.

وی در پایان یادآور شد: پرچمدار این پرچم امروز ولایت است و تا وقتی که این پرچم در حال برافراشتگی است امت اهل‌بیت در حال توسعه است و سعی کنیم نگذاریم اختلاف نظرها تبدیل به دشمنی، مخالفت و تفرقه در صفوف شود و اگر این وحدت را حفظ کردیم، بدانیم که آینده‌ای بسیار نورانی در انتظار ماست.

ارسال نظر: