آیت‎الله اراکی: افرادی که دم از ملی بودن می‌زنند چرا اینقدر سنگ آمریکایی‌‌ها را به سینه می‌زنند

کدخبر: 1047578

دبیر کل مجمع جهانی تقریب پیش از خطبه‌های نماز جمعه: "فتنه" زمینه پراکندگی را فراهم می‌کند/ اگر ملتی فتنه‌پذیر شد سرانجامش نابودی و ذلت است/ کسانی که در فتنه دست داشتند به ملت خیانت کردند

به گزارش خبرنگار«نسیم»، آیت‎الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ، طی سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: انتخاب رهبر امر مهمی است چرا که رهبران خوب و کامل همچون حضرت محمد(ص) برترین نعمت ها و عطیه های الهی بر مردم هستند، چون اگر مردم از این رهبران برخوردار شوند به سعادت می رسند وگرنه مردمی که از رهبران الهی پیروی نکنند دچار تفرقه خواهند شد.

وی در عین حال تاکید کرد: هیچ عنصری نمی تواند جامعه بشری را به وحدت برساند مگر پیروی از رهبران الهی از جمله رسول خدا(ص) بنابراین مسئله وحدت در جامعه بشری مسئله مهمی است چرا که جامعه پراکنده گرفتار شکاف و چند دستگی، ستیز و ناامنی می شود.

آیت‎الله اراکی با بیان اینکه رهبران فاسد و عوامل پلید در جامعه بشری منشاء پراکندگی می شوند، اظهار داشت: حرف مردم ما در انقلاب ما چه بود؟ وقتی قیام کردند و گفتند خمینی را به جای شاه می خواهند، شاهی که سمبل فرمانروایی غیر الهی بود باید توجه داشت که حرف مردم چه بوده است؟

وی با بیان اینکه رهبری که مردم را در مسیر الهی فرمانبرداری کند بزرگترین نعمت الهی است که می تواند مردم را یکپارچه کند، افزود: امروز در کشور های اسلامی تنها کشوری که از یکپارچگی برخوردارند ایران است.

آیت‎الله اراکی در عین حال تاکید کرد: یکی از چیزهایی که زمینه پراکندگی را فراهم می کند ایجاد فتنه است، بنابراین اینکه مردم در 9 دی یکصدا گفتند فتنه را محکوم و فتنه گران را از خود دور می کنیم به این خاطر بوده که مردم می دانستند فتنه بستر پراکندگی ملت ها است و فضای غبارآلود مردم را به چند دستگی می کشاند، بنابراین اگر ملتی فتنه‌پذیر شد سرانجامش نابودی و ذلت است.

وی ادامه داد: در فتنه 88 با خطر بستن راه بر مردم و غبارآلود کردن فضا مواجه بودیم، لذا کسانی که در فتنه دست داشتند به ملت خیانت کردند. سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه افرادی که دم از ملی بودن می زنند چرا اینقدر سنگ آمریکایی ها را به سینه می زنند، اظهار داشت: سیاست های مقام معظم رهبری ملی است.

وی در پایان متذکر شد: امروز دشمن با ایجاد جریان های انحرافی وحدت مسلمانان را هدف قرار داده است.

ارسال نظر: