رئیس جمهور ویتنام در نشست خبری با روحانی مطرح کرد؛

شرایط مساعدی برای بنگاه‌های اقتصادی ایران و ویتنام ایجاد می‌شود

کدخبر: 2017880

"ترانگ تان سانگ" اظهار داشت: تفاهم‌نامه مشترکی که بین دو بانک مرکزی ایران و ویتنام در جریان این سفر به امضاء خواهد رسید شرایط مساعدی را برای بنگاه‌های اقتصادی دو طرف فراهم می‌کند تا همکاری‌های اقتصادی خود را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، "ترانگ تان سانگ" رئیس جمهور ویتنام در نشست خبری با حسن روحانی رئیس جمهور خطاب به روحانی اظهار داشت: من کاملاً با صحبت‌های جنابعالی که در جلسات مختلف ابراز داشتید موافق هستم و اجازه بدهیم به برخی از نکات اشاره کنم.

تان سانگ با بیان اینکه اینجانب جلسات بسیار خوب و صریحی با جناب روحانی داشتم گفت: در این جلسات در خصوص جهت‌گیری‌های خودمان در جهت افزایش و تامین روابط دو جانبه و همینطور داشتن همکاری‌ با یگدیگر و حمایت از یکدیگر در زمینه توسعه ملی هر دو کشور گفتگو کردیم.

وی با تاکید براینکه باید اولویت اصلی ما همکاری‌های اقتصادی وافزایش همکاری‌های تجاری باشد گفت: قرار شد با یکدیگر همکاری داشته باشیم و ظرف مدت 5 ساله به هدفمان که رسیدن به اهداف تجاری که 2 میلیارد دلار است برسیم و همینطور توافق کردیم که شرایط مساعدی را برای کمپانی‌ها و بخش خصوصی دو کشور ایجاد کنیم تا از مزیت‌های مثل انرژی، مخابرات، علوم، کشاورزی، شیلات و مسائل فرهنگی استفاده بیشتری انجام دهیم.

رئیس جمهور ویتنام افزود: همینطور بر اهمیت همکاری‌های آموزشی و فرهنگی و همینطور تماس های بین مردمی تاکید کردیم.

وی اظهار داشت: تفاهم‌نامه مشترکی که بین دو بانک مرکزی ایران و ویتنام در جریان این سفر به امضاء خواهد رسید شرایط مساعدی را برای بنگاه‌های اقتصادی دو طرف فراهم می‌کند تا همکاری‌های اقتصادی خود را افزایش دهند.

تان سانگ تاکید کرد: همراه من 30 نفر به عنوان نماینده از بازگانان و تجار ویتنام می‌باشند و قرار است در نشست اقتصادی دو کشور که فردا برگزار می‌شود شرکت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که در جلسه فردا مباحث بسیار خوب و محتوایی انجام شود و نتایج بسیار عملی حاصل شود که برای فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در آینده زمینه سازی کند.

رئیس جمهور ویتنام با بیان اینکه با رئیس جمهور ایران و اینجانب در خصوص مسائل مهم منطقی و بین الملی تبادل نظر داشتیم گفت: به این نتیجه رسیدیم که صلح و ثبابت در سطح بین المللی در خطر هست و کشورهای دنیا باید در این زمینه و در زمینه ایجاد صلح و ثبات تلاش کنند.

وی تاکید کرد: اینجانب و رئیس ایران به این نتیجه رسیدیم که منازعات بین المللی، منطقه‌ای و منازعات مرزی و سرزمینی باید به صورت صلح آمیز و با احترام به قوانین بین المللی حل و فصل شود.

تان سانگ در پایان اظهار داشت: از آقای رئیس جمهور روحانی برای سفر به ویتنام دعوت رسمی به عمل آوردم.

ارسال نظر: