نقوی حسینی خبر داد

تعیین ۵ عضو کمسیون امنیت در کمیسیون ملی طرح اصلاح قوانین دو تابعیتی

کدخبر: 2069306

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: ۵ عضو کمیسیون امنیت ملی در کمیسیون مشترک طرح دو تابعیتی ها مشخص شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با تسنیم با اشاره به نشست امروز کمیسیون متبوع خود (سه شنبه، 27 مهر) اظهار کرد: در ابتدای جلسه امروز کمیسیون، انتخابات پنج عضو کمیسیون مشترک تعیین تکلیف طرح دو تابعیتی ها برگزار شد و آقایان صفاری، نقوی حسینی، کواکبیان، گودرزی و نانواکناری با رأی کمیسیون انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در ادامه جلسه، با حضور رحمانی فضلی طرح سوالات از وزیر کشور مطرح شد. در این جلسه که مقیمی قائم مقام وزیر و معاون سیاسی وزارت کشور، همچنین سامانی معاون پارلمانی وزیر حضور داشتند. ابتدا دلخوش نماینده صومعه سرا با بیان اینکه دفاع از جان و مال و حقوق آحاد ملت براساس اصول مترقی قانون اساسی در داخل کشور به عهده دولت و خصوصاً وزارت کشور است سوال کرد؛ به چه دلیلی این امر از طریق شورای تأمین و مراجع تحت نظارت آن وزارتخانه در خصوص حقوق اینجانب و خانواده و مردم صومعه سرا انجام نپذیرفتند؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رحمانی فضلی، توضیح داد، وزارت کشور اقدامات خود را انجام داده و افراد متهم به دستگاه قضایی معرفی شده اند و منتظر صدور حکم هستند. از این به بعد هم هر موردی باشد، اقدام می شود. مقرر شد که از سوی کمیسیون موضوع پیگیری شود و در نهایت سوال از وزیر منتفی شد.

نقوی حسینی افزود: در ادامه شهریاری نماینده زاهدان علت عدم تقسیمات استان سیستان و بلوچستان به 2 یا 3 استان را جویا شد که وزیر عنوان کرد با توجه به فقر، عدم توسعه و وسعت بسیار زیاد استان، ضرورت دارد مرزبندی استان تغییر کند و به یکی یا دو استان تقسیم شود تا بتوان به توسعه منطقه کمک کرد و مشکلات منطقه را رفع کرد.

به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، رحمانی فضلی گفت: هر کس یا جریانی که بخواهد از مسئله قومیت ها سوء استفاده کند با او و یا آن جریان به شدت برخورد خواهد شد. قومیت ها در کشور با صمیمیت و عشق به کشور و میهن با هم زندگی می کنند و افتخار همه ما این است که تحت لوای نظام جمهوری اسلامی هستیم. اما تصمیمات کشوری به ویژه تقسیمات استانی، وزارت کشور در این زمینه به هیچ عنوان ورود پیدا نکرده است و سیاست دولت هم این نیست.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پس از توضیحات وزیر کشور، شهریاری نماینده زاهدان قانع نشد. همچنین آقایان هدایت الله خادمی و علیرضا سلیمی سوال خود را پس گرفتند و محمدرضا پورابراهیمی نیز درخواست تعویق سوال را داد. در ضمن قلمرو سوال شهریاری نماینده زاهدان از نظر کمیسیون منطقه ای تشخیص داده و مقرر شد که مطابق آیین نامه اقدامات بعدی انجام شود.

به گفته نقوی حسینی کمیسیون فردا چهارشنبه ساعت 6 صبح جلسه فوق العاده خواهد داشت.

ارسال نظر: