واکنش سیدمحمد حسینی به تضمینی بودن رای روحانی برای انتخابات ۹۶

کدخبر: 2071871

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در خصوص اظهارات عده‌ای که از هم‌اکنون رأی روحانی را برای انتخابات ۹۶ تضمین شده می‌دانند، گفت: چنین کاری در خرداد ۸۸ هم شد و قبل از اینکه رأی‌ها را شمارش کنند فرد دیگری را پیروز انتخابات معرفی کردند که فتنه ۸۸ را پدید آورد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سید محمد حسینی عصر امروز در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در خصوص معایب و ضررهای ارتباط با آمریکا اظهار کرد: کشورهای اسلامی نباید به آمریکا تکیه کنند، چراکه تاریخ نشان داده استکبار به دنبال پیشرفت کشورهای اسلامی نیستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌ها را می‌توان در کشور با توان داخلی اجرا کرد، اضافه کرد: چرا باید متخصصین و نخبگان خود را کنار خط نگه داریم، بنابراین باید مسؤولان روحیه مردم‌محوری و اتکا به توان مردم داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با بیان اینکه نباید در خدمت به مردم فرافکنی کنیم، اضافه کرد: نباید در عین حال وعده‌های سر خرمن به مردم بدهیم و نباید برای برانگیختن احساسات و عواطف مردم تنها به حرف‌های زیبا بسنده کنیم.

حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد نشناختن ماهیت آمریکا توسط عده‌ای در کشور، تشریح کرد: عده‌ای یا ساده و یا مرعوب هستند و در دوره پهلوی هم مرعوبین می‌گفتند که نمی‌شود با مشت به سندان کوبید.

وی در خصوص عمل نکردن طرف مقابل به وعده‌های خود در مذاکرات، متذکر شد: 17 ماه قبل رئیس‌جمهور در خصوص ارتباط آب خوردن به مذاکرات و گره زدن آن به برجام سخن می‌گفت، اما امروز معلوم شد که این گونه نیست و خیلی‌ها به نیات طرف مقابل پی برده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با انتقاد از کسانی که عاشورا را به مذاکره پیوند می‌زنند، بیان کرد: در کربلا خون‌هایی ریخته شد که اسلام را آبیاری کرد، بنابراین نباید فرهنگ عاشورا را به مذاکره پیوند زد.

حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج به موضوع کورش‌گرایی برخی افراد اشاره کرد و گفت: تفکری در دوره شاهنشاهی بود که به دنبال باستان‌گرایی برای تقابل با اسلام بودند، در صورتی که اسلام به فرهنگ ایرانی غنا بخشیده و دانشمندان ایرانی با علوم اسلامی توانستند در دنیا معرفی شوند.

وی با بیان اینکه برخی به دنبال دوگانگی نادرست در کشور هستند، مطرح کرد: اینکه عده‌ای با نام کورش جاوید شاه بگویند و سجده کنند رفتار طیفی است که همگام با صدای آمریکا و بی‌بی‌سی هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در خصوص اظهارات عده‌ای که از هم‌اکنون رأی روحانی را برای انتخابات 96 تضمین شده می‌دانند، افزود: چنین کاری در خرداد 88 هم شد و قبل از اینکه رأی‌ها را شمارش کنند فرد دیگری را پیروز انتخابات معرفی کردند که فتنه 88 را پدید آورد.

این وزیر دولت دهم به چرخش برخی افراد در زمانه کنونی اشاره و اضافه کرد: اگر خطبه‌های دهه 60 این افراد را گوش کنیم، حرف‌هایی به غیر از حرف‌های امروزی در مورد آمریکا و زیاده‌خواهی آن، رژیم جعلی صهیونیستی و همچنین موضوعات دیگر زده می‌شد.

وی به رکودی که در کشور حاکم است اشاره کرد و گفت: کشاورز و کارخانه‌دار از این وضع در کشور نگرانند و بیکاری بیش از سایر دوره‌ها در این دوره وجود دارد.

حسینی در پایان به وضعیت کشور در دوره تحریم‌های دولت قبل اشاره کرد و افزود: رستم قاسمی وزیر نفت دولت گذشته در اوج تحریم‌ها با دور زدن تحریم 150 میلیارد دلار و همچنین 700 تن طلا وارد کشور کرد، اما در دوره کنونی و با پذیرش برجام هیچ کاری نشده و پولی وارد کشور نشده است.

ارسال نظر: