وزیر ارشاد دولت دهم:

تمام مسئولان کشور نسبت به نقض برجام اتفاق نظر دارند

کدخبر: 2076928

وزیر ارشاد دولت دهم گفت: تمام مسئولان کشور نسبت به نقض برجام اتفاق نظر دارند و معتقدند که تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله در هرصورت نقض برجام است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سیدمحمد حسینی امشب در همایش بزرگداشت روز دانشجو با حضور دانشجویان انقلابی یزد اظهار داشت: روز دانشجو نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که دانشجویان نقش موثری در جریانات انقلاب داشتند.

وی با اشاره به خیانت بزرگ آمریکایی‌ها در مرداد 1332 ادامه داد: متاسفانه اکنون هم بعضی افراد شیفته آمریکا هستند و مبارات دانشجویی در این روز را بنای بر مصادره دارند اما باید بدانند که دانشجویان دارای روحیه ضد‌استکباری هستند.

حسینی با تاکید بر اینکه خباثت آمریکایی‌ها سال‌ها پیش برای ملت ایران به اثبات رسیده است اضافه کرد: هنوز هم برخی خوش‌خیالند که آمریکا قابل اعتماد است اما اکنون حتی همان‌ها و سایر مسؤولان هم می‌دانند که در تمدید تحریم‌های 10 ساله از سوی آمریکا، برجام نقض شده است.

وی با اشاره به وجود روحیه انقلابی در نسل جوان بیش‌از سایر افراد عنوان کرد: بسیاری از انقلابیونی که در رکاب امام بودند پس از انقلاب ریزش کردند اما نسل جوان جای آن‌ها را گرفت و در خط اول انقلاب ایستاد.

وزیر ارشاد دولت دهم با تاکید بر جلوگیری از انحراف تاریخ از سوی جوانان انقلابی و متعهد خاطرنشان کرد: دانشجویان باید به اندازه‌ای اطلاعات خود را در ارتباط با تاریخ معاصر بالا ببرند که کسی نتواند تاریخ را منحرف کند.

وی با اشاره به برگزاری روز دانشجو با حضور رئیس جمهور و جرات و جسارت دانشجویان در پرسش از ریاست جمهوری افزود: دانشجویان در زمینه‌های گوناگون با شجاعت و صراحت حرف خود را زدند و مواردی را مطرح کردند که حرف مردم بود و غیر‌قابل انکار است.

وزیر ارشاد دولت دهم در بخشی از سخنان خود با اشاره به حقوق‌های نجومی اشاره کرد و گفت: یکی از مطالباتی که دانشجویان باید به آن توجه کنند رسیدگی به همین مسئله حقوق‌های نجومی است که علی‌رغم بیانات و خواسته‌های رهبری در این زمینه همچنان با تعلل همراه شده است.

حسینی با تشریح ویژگی‌های دانشجویان انقلابی عنوان کرد: مسلمانی و تعهد به اصول و موازین انقلاب و اسلام و ایستادگی در برابر انحرافات و کج‌روی‌ها به معنای انقلابی بودن است.

وزیر ارشاد دولت دهم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر عمل به آرمان‌های انقلاب و پاسداری از خون شهیدان بیان داشت: اگر ما امروز اعتراضی داریم و فریاد می‌زنیم برای پیاده‌سازی آرمان‌های انقلاب در جامعه در حالی‌که برخی از روحیه انقلابی فاصله‌گرفته و به روحیه اشرافی‌گری پرداخته‌اند.

وی بریز و بپاش‌های بی‌رویه در سطح کشور را از سه سال گذشته تا‌کنون با افزایش فزاینده‌ای همراه دانست و تصریح کرد: این مسائل به‌دلیل دوری از روحیه انقلابی‌گری است که می‌گویند پولی برای فعالیت‌های عمرانی نداریم اما می‌بینیم هزینه‌های زیادی در زمینه‌های مختلف مصرف می‌شود.

حسینی با تاکید بر اینکه آگاهی و دانستن حق همه افراد است و باید همه مردم به‌ویژه جوانان از موضوعات مختلف کشور آگاه باشند عنوان کرد: جوانان باید بدانند چرا یک عده‌ای بعد از مدتی که از متن کار خارج بودند یک دفعه با شعارهای دهن پرکن و کوبنده وارد میدان می‌شوند اما این شعارها هرگز تحقق نمی‌یابد.

وی با اشاره به پیشرفت و دسترسی کشور به تکنولوژی از ابتدای انقلاب تاکنون افزود: تحریم‌ها و سختی‌ها همواره در طول این 38 سال بر علیه کشور وجود داشته اما هرگز چرخ پیشرفت و توسعه و عمران و آبادانی کشور متوقف نشد.

ارسال نظر: