با حضور ایران؛

نشست بین‌المللی افغانستان در مسکو برگزار شد

کدخبر: 2087766

اجلاس مشورتی شش جانبه در خصوص وضعیت افغانستان و روند صلح در آن کشور چهارشنبه با میزبانی دولت روسیه و با شرکت نمایندگان ویژه و مقامات ارشد کشورهای روسیه، جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، چین، پاکستان و هند در وزارت امورخارجه روسیه در مسکو برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اجلاس مشورتی شش جانبه در خصوص وضعیت افغانستان و روند صلح در آن کشور روز چهارشنبه 27/ 11/ 95 با میزبانی دولت روسیه و با شرکت نمایندگان ویژه و مقامات ارشد کشورهای روسیه (برات چیکوف رئیس هیات روسیه در مذاکرات چند جانبه خزر) ، جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، چین، پاکستان و هند در وزارت امورخارجه روسیه در مسکو برگزار شد.

هیات نمایندگی کشورمان به ریاست ابراهیم رحیم‌پور معاون وزیر امورخارجه در امور آسیا ، اقیانوسیه و مشترک المنافع و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدارسیون روسیه در این اجلاس شرکت نمودند.

شرکت کنندگان در این جلسه رویکردهای منطقه ای به وضعیت امنیتی افغانستان و فعالیتهای گروههای ترورریستی در منطقه را بررسی و اقدامات مناسب برای تقویت روند صلح و آشتی ملی در افغانستان با دولت آن کشور را مورد بررسی قرار دادند و توافق نمودند که تلاشها برای مبارزه با گروههای تروریستی و افراط گرایی تکفیری و همچنین مشورتها برای صلح پایدار در افغانستان و براساس اصول مشخص برای بازگشت گروههای مخالف مسلح افغانستان به زندگی مسالمت آمیز را تشدید کنند.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه کشورمان نیز در این جلسه بر لزوم مشارکت کشورهای منطقه در این مشورتها تاکید و آمادگی کشورمان برای کمک به روند صلح در افغانستان را اعلام نمود.

در پایان این جلسه بیانیه نشست منتشر شد و شرکت کنندگان توافق نمودند دور بعدی مشورتها با مشارکت دیگر کشورهای همسایه افغانستان و کشورهای آسیای میانه برگزار گردد.

ارسال نظر: