اخبار آرشیوی

کدخبر: 227643

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، در نشست امروز نمایندگان و کارکنان زن مجلس با لاریجانی: ما زنان چیزی از مجلس و دولت نمی‌خواهیم، فقط اگر مسئولین سه قوه همین مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص زنان را عملی کنند، برای ما کفایت می‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، همچنین گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب، انقلاب اسلامی ایران در طول این سال‌ها جایگاه خوبی را برای زنان ترسیم کرد ولی این کفایت نمی‌کند چرا‌که پتانسیل و جایگاه زنان ایران اسلامی، بالاتر است و ما می‌توانیم به آن دست یابیم.
طیبه صفایی تصریح کرد: غرب جایگاه زنان را تا مرز برهنه‌انگاری و تا حد ابتذال پایین کشیده اما ما باید همواره مواضع‌مان را در این باره مطرح کنیم. وی افزود: اگر ما خواهان تحقق اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله هستیم، باید این باور را داشته باشیم که بدون توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص زنان، به اهداف این سند دست نمی‌یابیم. رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به لطف خدا ماده 230 در قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه که در خصوص مطالبات زنان بود در مجلس به تصویب رسید که بخش اعظمی از مطالبات بانوان در آن گنجانده شده بود، ولی آن‌چنان که باید بودجه‌ای به حوزه زنان اختصاص داده می‌شد، نسبت به این امر در بودجه 90 توجه نشد. طیبه صفایی در ادامه سخنانش یادآور شد: باید بیشتر به بانوان در حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در کشور توجه و باید به زنان اعتماد شود چرا که اگر بانوان بیشتر در جامعه حضور داشته باشند، آرامش و امنیت جامعه بیشتر حاصل می‌شود. وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که انشاءالله در دهه پیشرفت و عدالت بیشتر شاهد همکاری و حضور پر رنگ بانوان در خانواده و جامعه باشیم.
ارسال نظر: