نماینده مردم اردبیل در مجلس: تمام مراحل استخدام پنج هزار دهیار انجام شده است

کدخبر: 898139

افضلی‌فرد گفت: این طرح به صورت دو فوریتی و تک‌ فوریتی در مجلس و بعد از بررسی کارشناسی دولت اجرایی می‌شود/ از این تعداد ۵۰۰ نفر مربوط به استان اردبیل است/ نباید برنامه‌های سیاسی مانع اجرای این طرح شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مصطفی افضلی‌فرد در همایش دهیاران استان در اردبیل گفت: احداث جاده اردبیل- سرچم بدون مطالعه انجام شده است. این طرح نیاز به مطالعه و هزینه کلان دوباره دارد. احداث پروژه سرچم- اردبیل پروژه تبلیغاتی بود. اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار به نمایندگان مجلس برای نخستین بار در طول عمر مجلس مصوب شده است و این مبالغ با نظر نمایندگان به صورت 100 درصدی در جهت توسعه استان در بخش‌های مختلف هزینه می‌شود. سال آینده قرار است این اعتبارات دوبرابر افزایش پیدا کند. خواسته نمایندگان این است که مصوبه‌های کارگروه‌ها به صورت صحیح اجرا شود.

وی گفت: مرمت راه‌های روستایی هدف دولت و مجلس است. طرح پیشنهادی نمایندگان در مورد اختصاص یک میلیارد دلار از فایناس چین به راه‌آهن اردبیل- میانه به دولت اعلام شده و مراحل کارشناسی در این زمینه تمام شده است و در صورت موافقت دولت اجرایی می‌شود. صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی مهمترین نیاز استان است.

این نماینده مجلس به تنگ‌نظری برخی از مسئولان نسبت به صنایع تبدیلی کشاورزی اشاره کرد و گفت: 80 درصد محصولات کشاورزی به صورت خام فروخته می‌شود. برخی مسئولان در این زمینه بی‌مهری می‌کنند که نشان از ضعف آنها است که باید دیدگاه‌های خود را تغییر دهند.

افضلی‌فرد به بدقولی دولت در ارتباط با حق‌آبه قزل‌اوزن اشاره کرد و افزود: این طرح که قرار بود تا پایان خردادماه اجرایی شود باز هم علمی نشد. دولت بازهم در جهت اجرای این طرح وعده‌هایی را داده است. قزل‌اوزن 284 میلیون مترمکعب آب استان را می‌تواند تأمین کند. بیمه کارفرمایان کشاورزی در دستور کار است. 650 میلیون یورویی که قرار بود به یک شرکت خاصی اختصاص یابد به نهاده‌های دامی اختصاص یافته است.

وی در پایان گفت: 40 درصد شاغلان استان اردبیل در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند و 20 درصد سیب‌زمینی کشور در این استان تولید می‌شود. 4 درصد محصولات کشاورزی کشور را اردبیل تولید می‌کند. 38 درصد صادرات استان محصولات کشاورزی است.

ارسال نظر: