"تشکل‌های دانشجویی از پاسخ‌های وزیر علوم به انتقادات، قانع نشدند"

کدخبر: 909137

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل درگفتگو با «نسیم» افزود: وزارت‌ علوم تشکل‌های‌ دانشجویی منتقد را وابسته به دولت قبل می‌داند درحالی‌ که این تشکل‌ها بیش از اصلاح‌طلبان به دولت قبل انتقاد داشتند

علی‌رضا کریمی، دبیر کل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با «نسیم» با بیان این که متأسفانه یک تصور اشتباهی در دولت و به ویژه در وزارت علوم شکل گرفته است که اگر کسی از آن ها انتقاد می کند، وابسته به جریان یا گروه سیاسی خاصی است، اظهار داشت: این سوء ظن نسبت به تشکل های دانشجویی بیشتر وجود دارد و دولت منتقدین خود را متهم به وابستگی به دولت گذشته می کند.

وی افزود: این حرف، بسیار سطحی و غیر واقع بینانه است زیرا اگر تنها بخش کوچکی از اخبار سیاسی را در مدت هشت سال ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد را بررسی کند، می بیند که تشکل های دانشجویی به ویژه تشکل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل بسیار منتقد بوده اند و حتی نسبت به انتقادات سیاست زده جریان اصلاحات، انتقادات مستدل تری به دولت های قبل داشته اند.

دبیر کل انجمن اسلامی دانشجویان با انتقاد از تأخیر هشت ماهه برگزاری جلسه تشکل های دانشجویی با وزیر علوم ابراز کرد: متأسفانه در ضیافت افطار فضا به گونه ای شد که تشکل های دانشجویی انتقادات خود را پس از یک سال در حضور مسئول وزرات علوم در زمینه های مختلف مطرح کردند اما وزیر علوم تنها حدود یک ربع به پاسخ پرداختند آن هم در حد پاسخ های کلی که تشکل های مختلف به ویژه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل از این پاسخ ها قانع نشدند.

وی با بیان این که شاید وقت برای گفتگوی بیشتر کافی نبوده است، اظهار داشت: انتقاد وظیفه تشکل های دانشجویی است و ما نسبت به همه بخش ها نگران باشیم. رهبر انقلاب نیز در یک دیدار دانشجویی خطاب به دانشجویان فرمودند نگرانی شما نگرانی من را برطرف می کند.

کریمی با بیان این که ما نگران هستیم که دانشگاه با سیاست زدگی به خطر بیفتد، گفت: این نگرانی ها به خاطر مصالح شخص رییس جمهور و وزیر و دانشجویان است که فضای دانشگاه را از التهابات سیاسی ناشی از سیاست زدگی به سمت یک فضای پر نشاط علمی پیش ببریم به طوری که دانشجو در کنار کار سیاسی به فعالیت علمی که وظیفه اصلی اوست هم بپردازد.

دبیرکل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل افزود: ما می خواهیم نظر شخص آقای روحانی و وزیر علوم به عنوان کسانی که به دنبال تحقق پیشرفت علمی هستند در فضای دانشگاه محقق شود و اگر انتقاداتی هم داریم در همین راستا و از سر دلسوزی و اصلاح طلبی است.

ارسال نظر: