رئیس سازمان صنعت خراسان رضوی: طی شش‌ماهه نخست سال ۸۶۲ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم

کدخبر: 936897

راضیه علیرضایی افزود: در این مدت ارزش واردات کالا نیز حدود ۲۶۱ میلیون دلار بوده است/ نسبت به مدت مشابه سال قبل، ارزش صادرات ۵ درصد و ارزش واردات ۸۰ درصد رشد داشته است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، علیرضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران تصریح کرد: طی مدت مذکور به لحاظ وزنی صادرات کالا با 1155 تن و واردات کالا با 425 هزار تن به‌ترتیب 11 و 215 درصد افزایش یافته است. در نیمه نخست سال، خراسان رضوی سهم 3 درصدی وزن و 5.2 درصدی ارزش صادرات کل کشور را به خود اختصاص داده و زعفران با بیش از 10 درصد سهم در ارزش صادرات استان به عنوان مهمترین کالای صادراتی استان شناخته شده است.

وی ادامه داد: پس از زعفران، محصولات شیرینی و شکلات، رب گوجه فرنگی، انواع نان‌ها و خمیرها، سیمان، رنگ‌ها، ورنی‌ها و کف‌پوش‌های غیر مخملی قرار دارد. این استان در شش‌ماهه نخست به 75 کشور جهان صادرات داشته که حجم عمده‌ای از آن مربوط به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، امارات، عراق، قزاقستان، قرقیزستان، اسپانیا، ازبکستان و عربستان بوده است.

رئیس سازمان صنعت خراسان رضوی اظهار داشت: در این مدت حجم واردات کالا به استان نیز 425 هزار تن به ارزش 261 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 215 درصدی وزنی و 80 درصدی ارزشی داشته است. مهمترین اقلام وارداتی به استان شامل دانه گندم، پنبه، برنج، جو، کنجاله، ابریشم خام و دانه کنجد است. بیشترین واردات کالا به استان نیز از کشورهای قزاقستان، ازبکستان، امارات، چین، پاکستان، ترکمنستان، ایرلند، کره، ترکیه و آلمان بوده است.

ارسال نظر: