معاون وزیر کار: ۱۰۳ هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد

کدخبر: 938274

سیدحمید کلانتری گفت: از این تعداد بیش از دو هزار تعاونی در اردبیل فعالیت می‌کند/ مجموعه تحصیل کرده‌های بخش کشاورزی شاغل حدود ۵ درصد است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سیدحمید کلانتری در شورای هماهنگی اردبیل در اداره کار این شهرستان گفت: توسعه هر منطقه و هر استان منوط به وضعیت و ظرفیت‌های نسبی آن است. در هر بخش از استان ممکن است یک فعالیتی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، کشاورزی و دامپروری جزو این موراد است. برای توسعه هر منطقه نیاز به منابع داریم که یا طبیعی یا فیزیکی و یا اینکه انسانی است. منابع انسانی مهمترین نقش را در توسعه منطقه بازی می‌کنند.

وی گفت: آموزش مقدمه توسعه انسانی است و توسعه انسانی مقدمه توسعه یک جامعه است. اگر منابع استانی توانمند داشته باشیم در همه زمینه‌ها موفق خواهیم بود. در متوسط دنیا 64 درصد ثروت از منابع انسانی تولید می‌‎شود و 36 درصد منابع فیزیکی و طبیعی است. در ایران 34 درصد تولید ثروت مربوط به منابع انسانی است. بیش از 103 هزار تعاونی فعال در کشور داریم که دو هزار تعاونی از این تعداد مربوط به اردبیل است. تعاونی‌های حمل و نقل و کشاورزی جزو تعاونی‌های فعال در کشور است. باید امکانات صنعتی برای توسعه یک منطقه محیا شود.

ارسال نظر: