آیت‌الله عاملی: راه‌اندازی موج اسلام‌‌هراسی، طرحی هدفمند و سازمان‌‌دهی‌شده است

کدخبر: 970486

خطیب نماز جمعه اردبیل گفت: اهانت به پیامبر(ص) نه تنها مشکلی حل نمی‌کند، بلکه خشونت و درگیری را تشدید می‌کند/ ماجرای مجله فرانسوی امتدادی از مصائب اندیشه وهابیت علیه اسلام و قرآن است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه ماجرای مجله شارلی فرانسه را امتدادی از مصائب اندیشه وهابیت بر علیه اسلام و قرآن و مسلمان‌ها دانست و گفت: این جنایت، جریان اسلام‌هراسی را تقویت و مستمسک مهمی برای گروه‌های تندرو اروپایی و بلکه دولت‌های اروپایی درست کرد و امنیت مسلمان‌ها را مخصوصاً در اروپا به خطر انداخت.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه اقدام فوق(انتشار کاریکاتور علیه پیام اکرم)، نه تنها مشکل را حل نمی‌کند، بلکه خشونت و افراط و درگیری را تشدید می‌کند، گفت: شخصیت رسول خدا(ص) آنچنان متعالی و آسمانی و جذاب است که با این کاریکاتورها مخدوش نمی شود. این کار نتیجه عکس می‌دهد. ما تردیدی نداریم که اسلام ستیزی به ضرر خود اروپایی هاست. همچنانکه ماجرای 11 سپتامبر باعث اقبال فوق العاده به اسلام و قرآن شد. اقدام فوق، نه تنها مشکل را حل نمی کند، بلکه خشونت و افراط و درگیری را تشدید می کند.

وی افزود: این اقدام راه را برای اصلاح گران میانه رو خواهد بست و همزیستی مسالمت آمیز را که سالها برای آن زحمت کشیده شده، به مخاطره خواهد انداخت و میدان، عملاً به دست نیروهای افراطی دو طرف خواهد افتاد. دولت‌های اروپایی قطعاً می‌دانند که این کار، مشکل را حل نمی کند و لذا این اقدام آنها کاملاً مشکوک است و نشان می‌دهد که پشت صحنه، حوادث دیگر و برنامه‌های دیگری تدارک دیده شده است. آنها میخواهند با تشدید جریان اسلام هراسی در اروپا، جلوی پیشرفت سریع اسلام را بگیرند و مسلمانها را به واکنشهای احساسی و رفتارهای خشونت آمیز سوق دهند. امواج اسلام هراسی، طرحی کاملاً هدفمند و سازمان دهی شده است که با ابزارهای متنوع و تاکتیک های پیچیده در حال اجراست.

امام جمعه اردبیل گفت: قطعاً این اقدام، مغایر با اعلامیه جهانی پیرامون تنوع فرهنگی و همچنین مخالف قطعنامه سازمان ملل متّحد در خصوص دعوت به عدم تعرّض به ادیان و نهادهای دینی است. جای تأسف است که پاپ با اینکه اهانت به ادیان را محکوم می کند اما هیچ اقدام عملی در خصوص اهانت به رسول گرامی اسلام(ص) انجام نمی‌دهد.

وی افزود: تحرکات اخیر داعش که به نحو کاملاً ویژه عالم مسیحیت را تحریک می کند، بسیار حساب شده و ناشی از یک مأموریت است. خلیفه آنها اعلام کرده به زودی واتیکان را فتح و پرچم داعش را بر آن نصب خواهد کرد. مشکل اصلی این است که ائتلاف ضد داعش، قصد از بین بردن داعش را ندارد و در حال تقویت این گروه تروریستی است. آمریکا به بهانه حضور در منطقه، مخصوصاً در عراق و سوریه و به قصد فرسوده کردن کشورهای درگیر، قصد از بین بردن داعش را ندارد. طبعاً نتیجه این تقویت، حوادثی نظیر حادثه پاریس خواهد بود. با توجه به اینکه داعش، مولود خود اروپایی ها با استفاده از افکار تکفیری است، معلوم نیست که چرا آنها از فرزند خودشان اینهمه اظهار ترس و نگرانی می کنند.

ارسال نظر: