حجت‌الاسلام ماندگاری: تصویب تدریس رشته تخصصی فرهنگ جهاد به مراحل نهایی رسیده است

کدخبر: 983162

رئیس هیات امنای موسسه سیره شهدا افزود: بیشتر کاستی‌های فرهنگ جهادی به علت عمل نکردن به بخشی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است/ اگر به آموزه‌های رهبری آگاه باشیم، تبعیت می‌کنیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری شب گذشته در سمینار علمی فرهنگ جهاد در سالن همایش مدرسه علمیه دارالشفا با بیان اینکه جهاد در تلاش حداکثری معنا می‌شود ابراز کرد: باید در راه جهاد طبق تاکید رهبری به شیوه‌ای عمل کنیم که در انتهای نفسی برای جانمان نمانده باشد.

وی اضافه کرد: آگاهی نسبت به عالم پنهان، ایمان به وعده‌های الهی که دشمن به دنبال تضعیف آن است، ولایتمداری و الویت فهمی بخشی از شاخص‌های افراد آگاه برای رسیدن به حرکت جهادی و اکنون بسیاری از کاستی‌های فرهنگ جهادی به علت عمل نکردن به بخشی از رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی است.

اگر نسبت به آموزه‌های رهبری آگاهی داشته باشیم به خوبی از ایشان تبعیت می‌کنیم

مسئول موسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر اینکه اگر نسبت به آموزه‌های رهبری آگاهی داشته باشیم به خوبی از ایشان تبعیت می‌کنیم ابراز کرد: باید در زمان لازم تکلیف‌مدار بوده و با تقوا که همان تکلیف است در راه جهاد فرهنگی قدم برداریم همچنین افرادی هم که این راه را نیمه‌ تمام رها می‌کنند از استقامت برخوردار نیستند.

وی با اشاره به جریان شهادت حضرت فاطمه‌الزهرا (س) اظهار کرد: ایشان ولایت‌پذیری خود را اثبات کردند و شهدای دفاع مقدس هم با الگوبرداری از شخصیت ایشان در راه شهادت قدم برداشتند و برای پیروزی آرمان‌های اسلام جهاد کردن به هیمن علت دشمن از فرهنگ جهاد در هراس است.

حجت‌الاسلام ماندگاری تاکید کرد: به برکت برگزاری این همایش تصویب تدریس رشته تخصصی فرهنگ جهاد به مراحل نهایی رسیده است و این رشته حوزوی در آینده نزدیک با پذیرش در مقطع سطح سه حوزه فعالیت خود را در مرکز تخصصی آغاز می‌کند و امیدواریم مسئولان و مراجع تقلید از این رشته تحصیلی حمایت‌های ویژه‌ای داشته باشند.

ارسال نظر: