روحانی از "تلاش‌های عظیم و افتخارآفرین" قرارگاه خاتم‌الانبیاء قدردانی کرد

کدخبر: 983467

رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح قطعه نخست طرح آزادراه حرم تا حرم گفت: اقدام قرارگاه خاتم در افتتاح این پروژه عظیم شاید یک رکورد باشد/ اساس برنامه اصلی این دولت برای اقتصاد این است که کار را به مردم واگذار کند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم افتتاح آزادراه قم - گرمسار با اشاره به اینکه این آزاد راه به دلیل اینکه نامش حرم تا حرم است برای ما میمنت و مبارکی خاصی دارد، گقت: روز فرخنده و مبارکی برای ملت ایران و مردمی که در سه استان قم و تهران و سمنان زندگی می‌کنند است که این پروژه افتتاح می‌شود.

دولت به عنوان یک خادم مردم بیش نیست

رئیس جمهور با بیان اینکه کشور را باید به سمت توسعه ببریم، اظهار کرد: اگر در این کشور استقلال اقتصادی و رفاه برای مردم و اشتغال برای جوانان و اگر رونق اقتصادی می‌خواهیم راهی جز توسعه وجود ندارد و ما دنبال یک توسعه جامع و پایدار هستیم، ولی کار کشور باید به دست مردم اداره شود. دولت به عنوان یک خادم مردم بیش نیست. خادم مردم برای طراحی برنامه‌ها، نظارت و هدایت و اتصال بخش‌های مختلف است و اگر دولت بخواهد مدعی یا دنبال این باشد که بخواهد طرح‌ها و پروژه‌ها را خودش برنامه ریزی و اجرا کند، در آن کار خیر نیست، چون پیداست که کار کسی هم کارفرما و هم پیمانکار باشد آن طور که مورد انتظار مردم است در نمی‌آید.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: ما قدم همه بخش‌های غیردولتی و خصوصی را برای کار بسیار عظیم و بزرگی که در آن وارد شدند ارج می‌نهیم ولی دولت باید هم جاده‌ها را هموار کند هم کار را رها کند و ما باید به نقطه‌ای برسیم که بخش خصوصی بیاید بگوید دنبال ساخت آزادراه است و ما زمین و تسهیلات در اختیار او بگذاریم و نظارت کنیم تا این کار انجام شود. خود آن بخش خصوصی هم کار کند، خودش عوارض بگیرد و خودش پول را برگرداند.

اساس برنامه اصلی این دولت برای اقتصاد این است که کار را به مردم واگذار کند

وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید جرات کند، اظهار کرد: بخش خصوصی باید احساس کند که مورد حمایت است و اساس برنامه اصلی این دولت برای اقتصاد این است که کار را به مردم واگذار کند و ما بتوانیم با مردم و بخش‌های مهمی که در این کشور فعالیت کردند پیش ببریم.

رئیس جمهور تاکید کرد: مجری این پروژه در زمان کوتاهی توانسته آزادراه قم - گرمسار را به نقطه‌ای برساند که مورد افتتاح قرار گیرد. البته خیر و برکت سفرها این است که مقداری کارها بیشتر انجام شود.

وی اضافه کرد: قرارگاه خاتم الانبیا بار جنگ را بردوش داشت و در دفاع مقدس افتخارآفرین حضور داشت و فرزندان این مرز و بوم در آن سال‌ها افتخار بزرگی را آفریدند و ما خوشحالیم که در دوران صلح بتوانیم از آن فرزندان عزیزی که امتحان خودشان را نشان دادند استفاده کنیم و شاید رکورد باشد اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء به عنوان مجری در کمتر از 2 سال این پروژه عظیم و بزرگ را به نقطه‌ای برساند که افتتاح شود.

بدون شک این افتخارات در تاریخ ایران باقی می‌ماند و دولت و مجلس به تنهایی نمی‌تواند امور را پیش ببرند بنابراین باید همه دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم لبخند را به لبان مردم بنشانیم.

ارسال نظر: