همایش "لوزان بدون روتوش" به همت بسیج دانشجویی ۸ دانشگاه بزرگ کشور برگزار می‌شود

کدخبر: 992717

در این همایش که عصر فردا در سالن بصیرت مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان برگزار می‌شود چهره‌هایی چون علاءالدین بروجردی، علیرضا زاکانی، فواد ایزدی، ابومحمد عسگرخانی و پیام فضلی نژاد حضور خواهند داشت

به گزارش خبرنگار «نسیم» همایش تبیین متن بیانیه لوزان با عنوان «لوزان بدون روتوش» به همت بسیج دانشجویی 8 دانشگاه بزرگ کشور برگزار می­گردد.

از محورهای برگزاری این نشست لزوم شفافیت و پاسخگویی صادقانه به سوالات و ابهامات مردم پیرامون مذاکرات و بیانیه لوزان و هر گونه توافق احتمالی و از همه مهم‌تر مقابله و ایستادگی در برابر زورگویی‌های آمریکا است .

در روزهای اخیر و در ادامه مذاکرات کشور عزیزمان با 6 کشور در موضوع فناوری هسته‌ای، بیانیه‌ای مشترک از جانب مذاکره‌کنندگان قرائت شد که به گفته ریاست محترم جمهور، گام دوم در جهت رسیدن به توافق و حل مسئله هسته‌ای است. این مذاکرات از آن‌جا که می تواند تعهداتی را نسبت به سالیان متمادی ایجاد کرده و آینده کشور عزیزمان را دستخوش تحولات قرار دهد و از سوی دیگر موضوع آن با استقلال و پیشرفت میهمن اسلامی‌مان گره خورده، برای مردم انقلابی و به خصوص دانشجویان و اساتید دلسوز اهمیتی فراوان یافته است. از سوی دیگر و با توجه به خدعه‌ها و نیرنگ‌های طرف مقابل مذاکرات، نگرانی‌ای وجود دارد که سبب ایجاد حساسیتی دوچندان نسبت به این معاهده بین‌المللی شده است. نگرانی‌ای که منجر می‌شود تا نقد و بررسی علمی و منطقی و البته به دور از ملاحظات حزبی و سیاسی از جایگاه اساسی در این مهم برخوردار شود .

هم­چنین از عموم مسئولان وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی از جمله دکتر ظریف، معاونین، تیم مذاکره کننده و همچنین دکتر صالحی و موافقان و منتقدان بیانیه لوزان برای حضور در این مراسم دعوت شده است . ولی تا کنون پاسخی قطعی از سمت مسئولین دولتی جهت حضور در این نشست دریافت نشده است.

تا کنون حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اساتید دانشگاهی از جمله بذرپاش، بروجردی، زاکانی، فواد ایزدی، حسین طالبی، زهره وند، ابوسعید عسگری، ابومحمد عسگرخانی، پیام فضلی نژاد، علی خلیلی، زاهدی وفا و چندتن دیگر قطعی شده است .

این همایش از ساعت 16 روز چهارشنبه 19 فروردین 93 در سالن بصیرت مجتمع فرهنگی 13 آبان برگزار می‌گردد.

ارسال نظر: