بروجردی: راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی نقش مهمی در کاهش قاچاق دارد

کدخبر: 996164

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، در دیدار با سفیر پاکستان در ایران گفت: اراده سیاسی لازم میان مسئولان دو کشور برای گسترش ارتباطات در عرصه‌های مختلف و مورد علاقه به ویژه در زمینه‌های اقتصادی وجود دارد

به گزارش «نسیم»، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با نورمحمد جادمانی سفیر پاکستان در تهران دیدار و گفتگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات دینی و فرهنگی دو کشور بر لزوم استفاده از توانمندی‌های ایران و پاکستان برای گسترش مناسبات دوستانه فیمابین تاکید کرد و افزود: اراده سیاسی لازم میان مسئولان دو کشور برای گسترش ارتباطات در عرصه‌های مختلف و مورد علاقه به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به حضور وزیر بازرگانی پاکستان در تهران آن را فرصتی برای تداوم روند توسعه و تقویت مبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور دانست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه بر لزوم تامین امنیت مرزهای پاکستان با کشورمان تاکید کرد و گفت: تامین امنیت مرزها و راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی بین دو کشور نقش مهمی در کاهش ناامنی و قاچاق در مرزهای ایران و پاکستان دارد.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از تصمیم هوشمندانه مجلس پاکستان مبنی بر عدم دخالت نظامی در بحران یمن گفت: باید تلاش کرد تا مسئله یمن از طریق گفت‌وگو میان همه گروه‌های یمنی و بدون دخالت خارجی حل و فصل گردد.

نورمحمد جادمانی سفیر پاکستان در تهران نیز در این دیدار سطح مناسبات دو کشور را خوب و رو به رشد دانست و گفت: تلاش برای افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری میان دو کشور و رفع موانع موجود در گسترش مناسبات ایران و پاکستان موثر است.

وی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر یمن، سیاست خارجی پاکستان را براساس کمک به ایجاد ثبات و پرهیز از مداخله در مناقشات خواند و افزود: پاکستان همواره بر اتحاد کشورهای اسلامی تاکید دارد و آماده است تا برای حل مشکل یمن با دیگر کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران رایزنی و مشورت نماید.

سفیر پاکستان در پایان این دیدار از علاقه‌مندی کشورش برای توسعه مناسبات با ایران خبر داد و نسبت به تداوم روند رو به رشد همکاری‌های دو کشور ابراز امیدواری کرد.

ارسال نظر: