زارعی: استانی شدن انتخابات مجلس رابطه مردم با نظام را ضعیف می‌کند

کدخبر: 997977

نماینده مردم تهران در گفتگو با«نسیم» با اشاره به اینکه عده‎ای از نمایندگان مجلس در راستای رفع اشکالات موجود مجلس، این طرح را مطرح کرده‌اند، گفت: این راهکار وضع را بهتر که نمی‎کند هیچ شرایط موجود را بدتر هم می‎کند

علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با «نسیم» با اشاره به اینکه عده‎ای از نمایندگان مجلس در راستای رفع اشکالات موجود مجلس طرح استانی شدن انتخابات را مطرح کرده اند در این رابطه اعلام نظر کرد: این راهکار وضع را بهتر که نمی‎کند هیچ شرایط موجود را بدتر هم می‎کند.

زارعی ادامه داد: "استانی شدن انتخابات مجلس" اولاً هزینه‌های انتخابات را افزایش می‌دهد و ثانیاً به تدریج موجب کاهش مشارکت مردم خواهد بود و رابطه مردم با نظام را به تدریج تضعیف خواهد کرد .

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن نامناسب خواندن طرح تدوین شده "استانی شدن انتخابات مجلس" بیان داشت: به نظر می‌رسد که آنچه امروز در" طرح استانی شدن انتخابات آمده " مشکلات ما را بیشتر خواهد کرد.

وی گفت: در طرح مذکور حوزه‌های انتخابیه کوچکتر مورد غفلت بیشتری قرار خواهند گرفت .

زارعی ضمن بیان مخالفت خود نسبت به تصویب طرح مذکور در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اگر همین طرح بخواهد بیاید به ضرر مردم خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: کسانی که طرح" استانی شدن انتخابات" را پیشنهاد داده اند بیشتردر راستای حل مشکلات فعلی هستند اما باید توجه شود که در طرح مذکور لیست انتخابات حزبی می‌شود در حالی که ما قانون اصلاح شده ای برای این منظور نداریم.

ارسال نظر: