عضو شورای شهر تهران مستندات ساخت و ساز غیر قانونی هتل اسپیناس را ارائه کرد

کدخبر: 1001085

ابوالفضل قناعتی گفت: این مجتمع با رأی کمیسیون ماده ۵ باید در هشت طبقه ساخته می‌شد اما در نهایت ۱۷ طبقه شد و در یک سال گذشته سه طبقه دیگر بر روی این مجتمع ساخته شده است/ شهردار را استیضاح می‌کنیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، ابوالفضل قناعتی در نشست خبری ضمن ارائه مستنداتی از ساخت و ساز غیر قانونی از هتل اسپیناس، اظهار کرد: بهمن ماه سال گذشته نسبت به ساخت و ساز این هتل تذکری را در صحن شورا مطرح کردم که این تذکر کتبی اگر چه از سوی شهرداری پاسخ داده شد، اما پاسخ آن قانع کننده نبود به طوری که در پاسخ ارائه شده اعلام شد تراکم مجاز صورت گرفته است.

وی با اشاره به تاریخچه ساخت این هتل و آراء صادره از طریق کمیسیون ماده 5 اظهار کرد: قرار بود این مجتمع بر اساس رأی کمیسیون ماده 5 حداکثر در 8 طبقه روی زمین ساخته شود اما در نهایت از 8 طبقه به 16 طبقه با سطح 30 درصد اشغال مجوز داده شد. در نهایت یک طبقه دیگر نیز به این مجتمع اجازه ساخت داده شد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته 3 طبقه دیگر بر روی این مجتمع بدون صدور رأی از کمیسیون ماده 5 ساخته شده است گفت: طبقه بیستم این مجتمع برای استخر در نظر گرفته شده است، که از نظر کارشناسی این کار تخلف است، اگر چه تا به حال کمیسیون شهرسازی نظر نهایی خود را اعلام نکرده است.

قناعتی با اشاره به اینکه اگر پاسخ دقیق و عکس العمل صریحی برای این تخلف از سوی شهردار انجام نشود، قطعاً طرح سئوال از شهردار و پس از آن موضوع استیضاح را به طور جد پیگیری خواهم کرد، گفت: برای استیضاح شهردار به یک سوم آراء اعضاء نیاز دارم و امیدوارم اعضاء در این راه با من همراه شوند اما اگر همراه نشوند تا آنجا که بتوانم کار خود را ادامه خواهم داد.

وی گفت: اگر کارشناسان بررسی کنند و ادله‌ای مبنی بر نبود تخلف اعلام شود حتماً اشتباه خود را می‌پذیرم اما تاکنون هیچ مستنداتی مبنی بر نبود تخلف به اینجانب ارساله نشده است و اینکه چرا کمیسیون معماری و شهرسازی ورود جدی به این موضوع را نداشته است را نمی‌دانم.

وی در واکنش به اینکه این اقدام شما رنگ و بوی سیاسی دارد، تأکید کرد: بحث سیاسی در کار نیست و نگاه من توقف تخلفات در شهر تهران است تا آنچه که در علاء الدین رخ داد بار دیگر تکرار نشود. معتقدم یک بار باید برخورد قاطعی با این تخلفات صورت گیرد.

ارسال نظر: