مدیرعامل شرکت مترو تهران در مراسم افتتاح مترو فرودگاه مهرآباد خبر داد

جابه‌جایی روزانه ۱۰۰ هزار مسافر از طریق مترو فرودگاه مهرآباد/ فاینانس کلید حل مشکل خط ۶ و ۷ مترو

کدخبر: 2018109

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با اشاره به بهره‌برداری از ۴ ایستگاه مترو فرودگاه مهراباد تصریح کرد: با بهره‌برداری از این خط روزانه ١٠٠ هزار سفر صورت می‌گیرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، هابیل درویشی در آئین بهره‌برداری از خط مترو فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه مترو تهران به ١٠٠ ایستگاه رسید، گفت: خط ویژه فرودگاه مهرآباد امروز با ٤ ایستگاه و پیش بینی جابه جایی ١٠٠ هزار سفر به دست توانمند مهندسین ایرانی ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه برابر فهرست بهای سال94، ٤٠٠میلیارد تومان هزینه برای خط ویژه فرودگاه مهراباد هزینه شده است، تصریح کرد: افتخار می کنم که امروز تمامی واگن های مورد بهره برداری در این خط صد در صد ایرانی است.

به گفته مدیرعامل شرکت راه اهن تهران و حومه امروز تکنیک سیگنالینگ خط ٣ مترو و خط فرودگاه مهراباد صد در صد بومی است.

وی با تاکید بر اینکه مترو پروژه ای ملی است که عدالت در ان رعایت شده و همزمان اشتغال زایی هم دارد، گفت: اکنون ٣٠ هزار نفر در ٢٠٠ کارگاه زیر زمینی فعالیت دارند.

هابیل درویشی خطاب به معاون اول رئیس جمهور گفت: 2خط متروی دیگر در پایتخت در حال ساخت است که انتظار داریم تا پایان دوره شورای شهر و شهرداری فعلی تحویل شهروندان شود؛ یعنی ٧٠ کیلومتر مترو که کاری ٦ ساله است و بنا داریم در ١٨ ماه تحویل شهروندان دهیم. این در حالیست که ساخت این دو خط بالغ بر ١٢ هزار میلیارد تومن هزینه دارد که می شود ماهانه ٧٠٠ میلیارد و باید ٦٠ درصد پول بابت ثبت سفارش در ابتدا هزینه شود.

وی تاکید کرد: مقدورات دولت را می دانم اما انتظار داریم دولت از طریق فاینانس مشکل خط ٦و ٧ مترو را حل کند.

ارسال نظر: