ابوترابی‌فرد: تامین منابع مالی در شهرداری باید الگوی مدیریت در کشور شود

کدخبر: 906374

نایب‌رئیس مجلس در نشست هفتگی شورای شهر تهران: شورای شهر باید شهرداری را با نقد درست و کارگشا و نظارت صحیح در ارتقاء بهره‌وری کمک کند/ فروش تراکم را شاید نتوان جزو درآمدهای سالم و مشروع تعریف کرد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمدحسن ابوترابی‌فرد در نشست هفتگی شورای شهر تهران افزود: ما باید در مسیر قطع رابطه هزینه اداره کشور شامل هزینه‌های جاری و عمرانی از درآمدهای حاصل از نفت قدم برداریم. تا زمانی که این واقعیت نجات دهنده تحقق پیدا نکند، مطمئن باشید پیشرفت محقق نمی‌شود. در این زمینه شهرداری‌ها و خصوصا کلانشهرها یک مدل قابل اطمینان فراروی مدیریت کشور هستند.

نایب‌رئیس مجلس در بخشی دیگر تاکید کرد: بودجه 15 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران که معادل کل بودجه عمرانی کشور در سال گذشته است، این پیام را دارد که می‌توان کشور را بدون وابستگی به درآمد نفت اداره کرد.

ابوترابی‌فرد با توصیه به مدیریت شهری در افزایش درآمدهای مشروع افزود: البته درآمد فروش تراکم را شاید نتوان جزو درآمدهای سالم و مشروع تعریف کرد و باید به سمت درآمدهای پایدار، کاملا مشروع و گره‌گشا رفت.

وی افزود: اعضای شورا باید بکوشند نسبت هزینه‌های جاری و عمرانی در شهرداری تغییر کند و هزینه‌های عمرانی با بالاترین سطح بهره‌وری هزینه شود تا این اقدامات به الگویی برای دیگر کلانشهرها تبدیل شود .

ارسال نظر: