مراسم چهلمین روز درگذشت فرج الله سلحشور برگزار شد

کدخبر: 2021689

آیین چهلمین روز درگذشت هنرمند فقید فرج الله سلحشور کارگردان سینما و تلویزیون، عصر پنجشنبه در آستان مقدس امامزادگان جعفر و حمیده خاتون (علیهما السلام) برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیین چهلمین روز درگذشت هنرمند فقید فرج الله سلحشور کارگردان سینما و تلویزیون، عصر پنجشنبه در آستان مقدس امامزادگان جعفر و حمیده خاتون (علیهما السلام) برگزار شد.

در این آیین علاوه بر برادران و خانواده مرحوم فرج الله سلحشور ، جمعی از مسوولان لشگری و کشوری از جمله دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ، سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، دکتر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و جمعی از دوستداران و علاقه مندان به این هنرمند فقید حضور داشتند.

در این آیین آیت الله روح الله قرهی از استادان حوزه های علمیه به نقش مرحوم سلحشور در استفاده از هنر سینما برای ترویج آموزه های قرآنی و دینی و بیان وقایع تاریخی ادیان الهی اشاره کرد.

وی به آثار ماندگار این هنرمند فقید همچون مجموعه یوسف پیامبر و مردان آنجلس اشاره و از تلاش های خستگی ناپذیر او برای نشر حقایق دینی در جهان قدردانی کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: این عزیز همواره درمسیر حرکت هنری خود رو به جلو بود و تلاش کرد تا داستانها و روایات قرآنی را به تصویر بکشد و نیز ایشان مصداق این سخن امام خمینی(ره) بودند که ما مخالف سینما نیستیم بلکه با مظاهر فساد مخالف هستیم.

مرحوم سلحشور متولد سال 1331 بازیگر، چهره پرداز، نویسنده، تهیه کننده و کارگردان ایرانی ، فعالیت هنری خود را با بازی در فیلم توبه نصوح (1361) آغاز کرد.

سلحشور کارگردانی مجموعه های تلویزیونی تاریخی-مذهبی چون ایوب پیامبر، مردان آنجلس و یوسف پیامبر را برای صدا و سیما در کارنامه خود دارد.

وی که در سال های اخیر با بیماری سرطان ریه دست و پنجه نرم می کرد، از 27 دی ماه سال گذشته به دلیل از کار افتادن ریه هایش در بیمارستان بستری بود و هشتم اسفند جان به جان آفرین تسلیم کرد.

ارسال نظر: