حجت‌الاسلام قاسمی: قوه قضائیه در صدور حکم محمدعلی طاهری، تعجیل کند

کدخبر: 1008101

این کارشناس عرفان‌‌های نوظهور در گفتگوی تفصیلی با «نسیم» ضمن برشمردن برخی انحرافات سرکرده فرقه "حلقه" گفت: شبکه شعور کیهانی، همان "ابلیس" است/ "جن‌گیری" و "سحر" پایه‌های شرک‌آلود این فرقه است

حجت الاسلام محمودرضا قاسمی، استاد دانشگاه و کارشناس عرفان‌های نوظهور در گفتگو با «نسیم» ضمن بیان برخی نکات پیرامون انحرافات سرکرده عرفان دروغین حلقه گفت: طاهری ادعا می کند تمام مطالب به وی الهام می شود، منظور از این الهام همان وحی است که به رسول خدا می شد و نام آن را "آگاهی" نهاده است.

وی با بیان اینکه طاهری اذعان می کند که روش عرفانی جدیدی را آورده است گفت: او مدعی است با این روش، که نوعی اتصال به شبکه ای موهوم به نام شبکه شعور کیهانی است، تمام مشکلات بشریت حل خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: طاهری ادعا دارد این اتصال همانند دعا است که ما در روایات دینی خود داریم و می تواند مشکلات روحی و جسمی را حل نماید؛ نکته قابل توجه این است که شیوه اتصال تنها باید از طریق مرکزیت عرفان حلقه باشد؛ به عبارت دیگر باید از سوی شخص خود طاهری انجام گیرد یا توسط افرادی که طاهری این قدرت را به آنها تفویض می کند، که خود جای ابهام دارد.

اصولا طاهری توسل و شفاعت را قبول ندارد

کارشناس عرفان های نو ظهور با طرح این سوال که اگر قرار است به خدا برسیم چرا باید از طریق این شخص باشد؟ مگر راه های خداشناسی به تعداد نفوس خلائق متعدد نیست پس چرا باید از طریق طاهری باشد؟ گفت: کذب ادعای وی زمانی بیشتر مشخص می شود که دریابید یکی از انحرافات طاهری در بحث نبوت و امامت این است که اصولا طاهری توسل، یعنی واسطه قرار دادن کسی بین خدا و انسان و هم چنین شفاعت افراد واسطه را قبول ندارد و در واقع خود را جای آنان می نشاند.

وی در ادامه با طرح این نکته که چطور اتصال به شبکه شعور کیهانی باید از طریق طاهری که نوعی واسطه است، انجام گیرد؟ تاکید کرد: اگر واسطه به طور کلی منتفی است پس وی نیز نباید واسطه باشد.

قاسمی در پاسخ به برخی نظرات طاهری افزود: طاهری معتقد است بالاخره یک نفر باید باشد که راه کمال را به مردم نشان دهد؛ پاسخ ما به طاهری نیز این است که رسول خدا همان یک نفری است که برای نشان دادن راه کمال به انسان آمده است؛ پس دلیلی وجود ندارد طاهری جایگزین رسول خدا شود اگر چه اسمی از جایگزینی و نبوت و رسالت نمی برد ولیکن در عمل این کار را انجام می دهد.

حقیقت اتصال به شبکه شعور کیهانی چیزی جز ارتباط با موجوداتی که قرآن نام آنها را جن می نامد، نیست

این استاد دانشگاه در توضیح کلمه موهوم "اتصال" گفت: به ادعای طاهری حل شدن مشکلات افراد، رفع شدن بیماری های جسمی و روحی افراد، آگاهی یافتن افراد از طریق اتصال، مصادیقی است که در خصوص علم و معرفت خداوند در قرآن آمده است؛ با بررسی های آسیب دیدگان حقیقت این اتصال چیزی جز ارتباط با موجوداتی که قرآن نام آنها را جن می نامد، نیست.

وی ادامه داد: اگرچه طاهری در کتاب "موجودات غیر ارگانیک" تقسیم بندی را انجام می دهد؛ نام موجوداتی را غیر ارگانیک می گذارد و نوع A و B مشخص می ‌کند؛ که نوع A همان اجنه هستند و نوع B کالبدهای ذهنی یا ارواح گذشتگان، و مدعی است که اجنه یا ارواح گذشتگان در وجود افراد رسوخ می کنند و منشا اختلالات ذهنی، روانی و حتی جسمی در افراد می شوند و هنر طاهری و مسترهای وی این است که این موجودات را از بدن افراد خارج می کنند و در اصطلاح برون ریزی می کنند

قاسمی با تاکید بر اینکه اصطلاح "برون ریزی" مسئله ای است که شما در سایر فرقه های انحرافی نیز می بینید؛ گفت: به طور مثال در انرژی درمانی ژاپنی ریکی نیز این وجود دارد؛ پایه انرژی درمانی ژاپنی که دکتر اوسویی بنیانگذاری کرده است بر بی خدایی است.

کارشناس عرفان های نوظهور با بیان اینکه پایه انرژی درمانی ژاپنی همان مبانی بودایی است و تفکر و ریاضت هایی که تحت عنوان مراقبه و درمان در کوهستان های هندوستان رخ داده؛ گفت: در ریکی برون ریزی، اتصال، دچار شدن به حالات احساسی شدید بعد از برون ریزی همانند خنده و گریه و... نیز وجود دارد.

چهارده شباهت بین ریکی و عرفان حلقه وجود دارد

وی با اشاره به چهارده شباهت بین ریکی و عرفان حلقه، گفت: ریکی نیز همانند عرفان حلقه تفویضی است؛ استاد به مسترهای خود قدرت و نیروی خود را تنفویض می کند، طاهری قدرتی دارد که آن را به دیگران تفویض می کند؛ همانند اینکه یکسری از جن گیرها نقش واسطه دارند، می توانند قدرت های خود را در قبال پول یا هر چیز دیگر به افراد دهند. این تفویض نه تنها در ریکی بلکه در فرقه های انحرافی دیگر همانند ساینتولوژی در آمریکا نیز وجود دارد.

روش طاهری روش الحادی است و ارتباط با این موجودات در اسلام نهی شده است

قاسمی با تاکید بر اینکه روش طاهری روش الحادی است و ارتباط با این موجودات در اسلام نهی شده است؛ گفت: نهی اسلام به معنای عدم کارایی ارتباط انسان با اجنه نیست بلکه نگاه اسلام نگاهی هزینه-فایده ای است؛ همانطور که در خصوص شراب می فرماید منافعی برای مردم دارد ولیکن ضرر آن بیشتر از منفعت است و ضرر بیشتر مانع استعمال آن می شود.

این استاد دانشگاه گفت: ممکن است ارتباط با اجنه منفعت هایی برای انسان ها داشته باشد ولیکن ضرر آن بیشتر است، از جمله ضررهای آن شرک به خداوند است.

وی با طرح این سوال که چرا طاهری می گوید شیطان اولین موحد است و باید در جایی از شیطان تقدیر شود و این امر وظیفه ایی برای ما است؟ گفت: از نظر طاهری شیطان نقش مثبتی در عالم خلقت دارد که خداوند در قرآن عکس این امر را فرموده است.

ارادت طاهری به شیطان در واقع به این علت است که شیطان را خالق جهان دو قطبی می داند

قاسمی ادامه داد: طاهری ادعا می کند شیطان موجود خوبی است که در این سناریو نقش آدم بد را بازی می کند در حالیکه این از فرمایشات قرآن برداشت نمی شود؛ ارادت طاهری به شیطان در واقع به این علت است که شیطان را خالق جهان دو قطبی می داند.

کارشناس عرفان های نوظهور با تاکید بر اینکه اتصالی که طاهری ادعای آن را دارد اتصالی رحمانی نیست بلکه اتصالی شیطانی است، گفت دلیل این امر مباحثی است که از اتصال بیان می کند و از جمله انحرافات وی روشی است که ارائه می دهد.

وی با تاکید بر اینکه روش طاهری مبتنی بر فرادرمانی و تشعشع دفاعی است گفت: با حلقه های متعددی که در عرفان حلقه تشکیل شده، افراد را به شبکه وصل می کند و اصولا همه چیز در عرفان حلقه حول شبکه شعور کیهانی می چرخد، به عبارت دیگر همه چیز شبکه شعور کیهانی است.

در شبکه شعور کیهانی خدا عضو چهارم است

قاسمی با بیان اینکه در شبکه شعور کیهانی خدا عضو چهارم است، گفت: در این شبکه ذات شبکه شعور کیهانی، فردی که اتصال می یابد و فردی که اتصال می دهد در واقع اعضای اصلی هستند و خدا در مرتبه چهارم قرار دارد؛ وقتی علت این امر را از طاهری می پرسیم پاسخ می دهد که در قرآن هم ذکر شده است که خدا عضو چهارم است، در حالیکه این قیاس مع الفارق است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: طاهری به دلیل مذهبی بودن جامعه همان گفته های ریکی و فرقه های دیگر را با رنگ و بوی مذهبی به خورد مردم داده است تا بگوید روش من الهی است؛ در حالیکه خود وی این اصل را نقض می کند؛ اصل اول اساسنامه عرفان حلقه که اذعان دارد عرفان حلقه جهان شمول است و هر کسی با هر اعتقاد، نژاد، قوم و... می تواند در این عرفان حضور داشته باشد؛ به عبارت دیگر در این عرفان فرد بی دین با مسلمان فرقی ندارد.

وی با بیان اینکه برخی مسترهای بی اعتقاد به به شفاعت و توسل اهل بیت خود را مسئول ورودی های غیر مسلمان که از سایر فرقه ها جذب می شوند؛ معرفی می کنند، گفت: در واقع خود ادعا دارند این فرقه اسلامی و الهی نیست.

در روش طاهری گرایش به تفکرات مارکسیستی وجود دارد

قاسمی با اشاره به اینکه عرفان حلقه روشی مادی گرایانه است که با رنگ و لعاب التقاطی، دینی جلوه می کند، گفت: در روش طاهری گرایش به تفکرات مارکسیستی وجود دارد؛ طاهری در اوایل انقلاب سوابقی در گرایش به مارکسیست ها دارد.

کارشناس عرفان های نوظهور گفت اصولا گفته هایی که درباره عالم تضاد بیان می کند بر گرفته از سخنان مارکس است؛ وی همانند مارکس بحث زیربنا و رو بنا را مطرح می کند؛ اومعتقد است شریعت و نماز و روزه و... مباحث رو بنایی دین است و مباحث زیر بنایی دین همان اتصال و باور شبکه شعور کیهانی است. در بحث آنتی تز و سنتز مارکس به عنوان بنیانگذار تفکر مادی گرایانه و کسی است که اذعان دارد خدا افیون ملت ها است. طاهری شیطان را مظهر تضاد دانسته است؛

وی ادامه داد: به یاد دارم پدری که دختر وی آسیب دیده و در دستگاه و تشکیلات طاهری بود، می گفت سخنان طاهری را در ابتدای انقلاب از زبان مارکسیست ها می شنید بیان کرد دخترش از خانه فرار کرد و به دنبال طاهری رفت و جالب این است که پدر شب ها به خانه نمی رود و در محل کار خود می خوابد؛ تا دختر به خانه بازگردد و کنار خانواده باشد. این چه عرفانی است که بین پدر و دختر فاصله انداخته و میان زن و شوهر جدایی افکنده است.

تلقی ما از آیات این است که شبکه شعور کیهانی کسی جز ابلیس نیست

قاسمی با اشاره به اینکه از ده مستر نه مستر در آستانه طلاق یا در مراحل طلاق هستند؛ گفت: از جمله انحرافات طاهری انحرافات عقیدتی و در حوزه خداشناسی است؛ وی تمام قدرت خدا را به شبکه موهومی به نام شبکه شعور کیهانی داده است؛ تلقی ما از آیات این است که شبکه شعور کیهانی کسی جز ابلیس نیست.

طاهری حضرت آدم را گناهکار و حضرت سلیمان را بدعت گذار و انحصار طلب می نامد

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در بحث نبوت و امامت، طاهری در خصوص تمام پیامبران گفته های تمسخرآمیز دارد و ایشان را معصوم نمی داند؛ گفت: حضرت آدم را گناهکار نشان می دهد، حضرت سلیمان را بدعت گذار و انحصار طلب می نامد؛ حضرت یوسف را کسی می نامد که به مقام شایسته خود نرسیده است؛ ادعا دارد بحثی که بین یوسف و زلیخا در قرآن مطرح می شود عشقی طبیعی بوده است و جایی برای گفتن اشتباه زلیخا نیست.

وی با تاکید بر اینکه تفسیرهای طاهری بر خلاف گفته صریح قرآن است؛ گفت: وی در خصوص رسول خدا اذعان دارد ایشان نابغه ای است، برتر از دیگران نه به این جهت که دست نیافتنی است بلکه اگر تلاش کنیم به وی خواهیم رسید، یا این تفاوت که رسول خدا فقط وحی‌ای که به ایشان می شده است را رمز گشایی کرده.

طاهری مدعی است که وحی رسول خدا تحت عنوان آگاهی به سایر انسان ها نیز انجام می شود و تنها هنر رسول خدا رمزگشایی است

قاسمی ادامه داد: طاهری مدعی است که وحی رسول خدا تحت عنوان آگاهی به سایر انسان ها نیز انجام می شود و تنها هنر رسول خدا رمزگشایی است در نتیجه ایشان با سایر انسان فرقی ندارند.

کارشناس عرفان های نوظهور با بیان اینکه در کلاس های عرفان حلقه افراد می گویند به زیارت امام رضا نمی رویم؛ چراکه ایشان نیز انسانی همانند ما بوده است؛ گفت: طاهری برای انبیا عصمتی قائل نیست؛ شفاعت و توسل به اهل بیت را قبول ندارد؛ این گفته ها در فرقه وهابیت نیز وجود دارد و طاهری نیز همانند وهابیت گنبد و بارگاه ها را مصداق شرک می داند.

متاسفانه با نگاه طاهری که می گوید در روز عاشورا نباید گریه کرد و لباس سیاه پوشید زیرا امام حسین پیروز واقعی است نسخه ای را برای مسترها می نویسد و بیان می دارد در روز عاشورا باید لباس سرخ و زرد پوشید و به این وسیله ابراز خوشحالی نمود و این در حالی است که در عاشورای سال گذشته در تهران و اصفهان پاره ای از اعضای این فرقه این بی احترامی را انجام دادند .

طاهری معتقد است کلیات قرآن از سوی خدا و جزییات آن پرداخته ذهن رسول خدا است

وی در ادامه افزود: طاهری قرآن را دارای تناقض می داند و ادعا دارد آیات قرآن با یکدیگر همخوانی ندارند، یعنی کلیات قرآن از سوی خداوند و جزییات آن ساخته و پرداخته ذهن رسول خدا است؛ این حرف را از سوی برخی روشنفکران سده اخیر نیز شنیده اید و این برگرفته از نظرات برخی اندیشمندان غربی است.

قاسمی با اشاره به اینکه طاهری در بحث معاد، معادی وارونه را به نمایش می‌ گذارد؛ گفت: تلقی وی از معاد در مقایسه با معادی که قرآن ذکر می کند بسیار فاصله دارد؛ طاهری به بحث انسان خدایی اعتقاد دارد، یعنی اعتقاد دارد انسان ها از مقام الهی بودن به مقام رب بودن سوق می یابند؛ بعد از آزمون روز قیامت می توانند وارد جهان های موازی شوند؛

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: در بسیاری از فرقه های الحادی می بینید که انسان در جایگاه خدا می نشیند.برخی فلاسفه و متفکرین غربی همانند اگوست کنت نیز انسان را در جای خداوند نشاندند؛ بحث انسان خدایی را در بهاییت و نیز در بسیاری از فرقه های نوظهور شاهد هستید؛ در جایی این امر به صورت مظهر صفات الهی بیان می شود و انسان از مقام الهی به رب بودن سوق می یابد و خود رب این جهان های موازی می شود؛ این انحرافی جدی است.

نگاه انسان محور فرقه حلقه در مقابل نگاه قرآن کریم است

وی با بیان اینکه نگاه انسان محور فرقه حلقه در مقابل نگاه قرآن کریم است و نگاهی کاملا انسان محورانه است و در آن اصولا انسان تعیین می کند که چه کند؛ گفت: طاهری معتقد است باید به دنبال امر مورد علاقه انسان رفت نه آن وظیفه ای که خداوند بر دوش انسان قرار داده است، این از جمله انحرافات عقیدتی این عرفان است.

قاسمی ادامه داد: طاهری در مسائل فردی، روحی، اجتماعی، بحث شفا و درمان آسیب های مختلفی به افراد وارد کرده است. نام این آسیب ها و حالات روحی و جسمی را برون ریزی می داند که باید اتفاق افتد؛ این افراد دچار حملات عصبی می شوند؛ دچار توهمات دیداری شنیداری می شوند؛ دچار دوقطبی می شوند، برخی مواقع به شدت شاد و برخی مواقع به خودکشی دست می زنند؛ ترس شدید پیدا می کنند.

کارشناس عرفان های نوظهور با اشاره به ناهنجارهای اجتماعی اتفاق افتاده در عرفان حلقه گفت: هنجارهای اجتماعی اصولا برای عرفان حلقه و تشکیلات آن ارزشمندنیست و این هنجارها باید شکسته شود؛ این امر را از تظاهرات در داخل و خارج کشور به وضوح می بینید؛ در قالب هنجارهای اجتماعی نمی گنجند.

در تشکیلات طاهری نود درصد ازدواج ها به طلاق منجر می شود

وی ادامه داد: وقتی از طاهری در خصوص طلاق اعضای تشکیلات عرفان حلقه سوال می شود، می گوید طلاق مشکل اصلی جامعه است؛ در حالیکه متوسط طلاق در شهرهای بزرگ ایران مثل تهران یک سوم است اما در تشکیلات طاهری نود درصد ازدواج ها به طلاق منجر می شود. نود درصد زوج هایی که وارد عرفان حلقه شدند و یک زوج همکاری نکرده است به طلاق منجر شده است.

قاسمی گفت: مواردی وجود داشته است که همسر عنوان کرده است من راه کمال را یافته ام و تو همراهی نمی کنی بنابراین باید جدا شد؛ مواردی بود که منجر به کشته شدن، آسیب ها و .... شده است. تنها زوج هایی زندگی شان ادامه می یابد که هر دو در حلقه باشند.

این استاد دانشگاه با مسئول دانستن طاهری در تمام این مسائل گفت: مسئول همه این مشکلات شخص طاهری است در حالیکه وی مدعی است من اندیشه ای را در عرصه جامعه مطرح کردم و شما با آن مقابله می کنید همانند گالیله که با اندیشه وی مقابله شد؛ قیاس وی مع الفارق است و درست نیست.

وی با بیان اینکه طاهری روشی ارائه کرده که روانشناسی و پزشکی را کنار بزند، در حالیکه نه پزشکان و نه مراجع ذی صلاح این امر را تایید نکردند؛ گفت: به طاهری گفته شد برای ارائه روش بهتر نبود در مراکز آکادمیک، حوزوی و دانشگاهی اندیشه خود را مطرح می کردی؟ به راستی برای گسترش عرفان حلقه چرا از افراد کف جامعه همانند زنان خانه دار، نوجوانان، جوانان و ... که نمی دانند چه اتفاقی می افتد، شروع کرد؟ کدام دانشمند نظریه خود را ابتدا در کف اجتماع پیاده کرده است؟

قاسمی در ادامه افزود: مدل طاهری مدلی علمی نیست چراکه دانشمندان ابتدا روش خود را بر روی موش های آزمایشگاهی و در آزمایشگاه ها امتحان کرده و بعد در انسان پیاده می کنند؛ روش طاهری روشی است که به جامعه آسیب وارد کرده است؛ آسیب های روحی، اجتماعی، فردی، جسمی وعقیدتی.

کارشناس عرفان های نوظهور با بیان اینکه بین فرقه طاهری با پانزده فرقه انحرافی مشترکاتی وجود دارد، گفت: فرقه طاهری با ریکی، یوگا، کابالا، سایانتولوژی، کاستاندا جادوگر سرخ پوستی و... شباهت دارد. یهودیان مقدس نیز کابالا را سحر و جادو می دانند.

چندین نیسان حاوی طلسمات از منزل طاهری خارج شده است

وی در ادامه گفت: چندین نیسان حاوی طلسمات از منزل طاهری خارج شده است در حالیکه وی ادعا دارد قصد باطل کردن آنها را داشته است. چرا دستگاه قضا تا این اندازه در این زمینه تعلل می کند؟

چرا دستگاه قضا در حکمی که مراجع دادند تعلل می کند؟

قاسمی با طرح این پرسش که چرا دستگاه قضا در حکمی که مراجع دادند تعلل می کند؟ گفت: آیت الله صافی گلپایگانی، علوی گرگانی و مکارم شیرازی در خصوص این شخص حکم دادند و کتب وی را کتب ضاله دانسته و خرید و فروش آن را حرام دانستند، اشاعه این مطلب را در جامعه باطل دانستند؛ چرا دستگاه قضا به این امر توجه ندارد؟

این استاد دانشگاه بیان داشت: مطالبه ما از دستگاه قضا این است که بر اساس مبانی قرآنی، دینی و بر اساس حکم مراجع و آسیب هایی که این فرقه وارد کرده و موجود است و دستگاه قضا از آنها اطلاع دارد با سرکرده این فرقه برخورد کند تا این فرقه پاسخگوی آسیب هایی که در جامعه ایجاد کرده است، باشد و سزایی که نتیجه اعمال متصدیان این فرقه است را عملی سازد. دستگاه قضا چندین سال شاهد آسیب های ناشی از فرقه عرفان حلقه است؛ آن حکمی که الهی است جاری و ساری کند.

وی یکی از دلایل گسترش فرقه طاهری در ایران را مطالعات وی در زمینه عرفان های نوظهور دانست و گفت: این فرد در سفرهایی که به ژاپن داشته است کاملا به ریکی و انرژی درمانی مسلط شده است؛ در سه سالی که مشخص نیست کجا بوده است، قطعا با فرقه های انحرافی آشنایی پیدا کرده است.

قاسمی با بیان اینکه عرفان حلقه در بین عرفان های نو ظهور جامعیتی دارد و لذا ضربات آن شدیدتر است؛ گفت: از هر فرقه امری را جمع کردن باعث تقویت این فرقه می شود و از سویی دیگر نگاه الحادی و غیر الهی را واضح تر می کند. در اصفهان آسیب دیده ای وجود دارد که تحت تشعشع دفاعی قرار گرفت و در کمیسیون پزشکی اصفهان تحت درمان است؛ این دختر خانم قدرت خوردن و آشامیدن و تکلم خود را در اثر تشعشع دفاعی از دست داده است؛ بر روی تخت افتاده است و حرکتی نمی تواند انجام دهد؛ این آسیبی است که مسترهای عرفان حلقه در هفده اتصالی که به این دختر دادند، ایجاد کردند و موجب ضربات شدید مغزی در این فرد شده اند.

کارشناس عرفان های نوظهور با اشاره به برخی آسیب های عرفان حلقه گفت: این ظلمی است که طاهری به نام خدا و با راه های شیطانی به افراد روا می دارد؛ راهی است که کاهنان فراعنه مصر باستان، کاهنان سرخ پوستی و هندویی این راه ها را بلد بودند ولی هیچگاه نگفتند راه خداشناسی است؛ مشکل این است که فردی با نگاه الحادی پیش می آید و فردی با نام خدا جلو می آید.

قاسمی در پایان یا بیان اینکه طاهری با نام خداشناسی پیش آمد در حالیکه راه او شیطانی است و افراد فریب نام را می خورند؛ گفت: سرکرده عرفان حلقه به آیات قرآن استناد می کند در حالیکه در طول تاریخ بسیاری از شیطان صفتان نیز به کلمات الهی استناد می کردند؛ زمانی شیطان به حضرت موسی (ع) گفت‌ "بگو لا اله الا الله"؛ حضرت موسی (ع) تعجب کرد و خطاب به شیطان گفت‌ "لا اله الا الله جمله مقدسی است اما چون تو می‌گویی، من لا اله الا الله نمی‌گویم"‌ لذا شیطان اگر به توحید هم دعوت کرد، باید بدانید که وسوسه‌ای در کار او وجود دارد.

ارسال نظر: