هاشم‌زاده: فیلم "مزار شریف" در حد یک بیانیه سیاسی هم عمل نکرده است

کدخبر: 1031664

این منتقد سینمایی در نشست بررسی "مزار شریف" گفت: این اثر حتی در اکران های مجانی هم مخاطب ندارد در حالی که فیلم پرهزینه‌ای بوده است/ متاسفانه مسئله "دفاع" را در آثارمان به جنگ تبدیل کرده‌ایم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، ناصر هاشم زاده در نشست نقد و بررسی فیلم "مزار شریف" که امروز در سالن بصیرت سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: موضوع این فیلم بسیار مهم است از این رو انتظارمان از فیلم بالا می رود، با این حال هر فیلمی هر چقدر هم موضوع مهمی را برای ساخت انتخاب کرده باشد اگر تصویرسازی درست نداشته باشد مخاطب قانع نخواهد شد. وی ادامه داد: متاسفانه با وجود اینکه موضوع کشته شدن دیپلمات های ایرانی در افغانستان مسئله بسیار مهمی است و هر بار نیز به نوعی در منطقه مطرح می شود ولی در فیلم سر هم بندی شده است و باید عنوان کرد که در کشور ما برآی تخریب موضوعات مهم فرصت های زیادی وجود دارد. این منتقد سینمایی با بیان اینکه فیلم های پرهزینه ای داشته ایم که موضوعات مهم را به نوعی تخریب کرده اند، تصریح کرد: ما در دفاع از تفکر شیعه و ظهور این تفکر ناتوان مانده ایم و شاید کار را بر عهده کسانی سپرده ایم که توانای آن را ندارند. وی گفت: آمریکا برای فیلم های ضعیف بیانیه می دهد که این بیانیه ها برد رسانه ای زیادی هم دارد ولی مزار شریف در حد یک بیانیه سیاسی هم عمل نکرده است. به عبارت دیگر این اثر حتی در اکران های مجانی هم مخاطب ندارد در حالی که فیلم پرهزینه ای بوده است. این منتقد سینمایی ادامه داد: متاسفانه سینمای ما سینمای رانت خواری است و هر چقدر فیلمسازان به مدار قدرت نزدیک تر باشند رانت بیشتری هم دارند و اینکه فیلمی ساخته شود که موضوع مهمی را خراب کند ضایعه بزرگی به شمار میرود.

هاشم زاده با بیان اینکه تا الان چندین فیلم در کشور ساخته شده که سندی بر علیه خودمان است، اطهار داشت: فیلم استرداد یکی از آنها است و کارگردان آن هم عنوان کرده بود که می خواست فیلمی بر اساس مستندات بسازد. وی گفت: پیام فیلم مزار شریف این است که هیچ جنگی به نفع هیچ کشوری نیست در حالی که مسئله دفاع از جنگ جدا است و متاسفانه ما مسئله دفاع را در آثارمان به جنگ تبدیل کرده ایم، در حالی که ضدجنگ هستیم و مسئله دفاع با جنگ بسیار فرق می کند. این منتقد سینمایی افزود: طبق مستندات 8 جنگ داشت بر ما تحمیل می شد که مسئله مزار شریف یکی از آنها است ولی در همه آنها با فتوای رهبری از جنگ جلوگیری شد و اینکه گفته می شود رئیس جمهور فعلی در آن زمان جز شورای امنیت ملی بوده، درست است ولی وی قدرت اینکه جنگی را راه بیندازد و یا جلوی جنگی را بگیرد نداشته است، دیگران اگر می خواهند از آقای روحانی تمجید کنند، این کار را بکنند ولی دروغ تاریخی نسازند. هاشم زاده خاطر نشان کرد: آرزو می‌کنم سیاست زدگی از هنر، سینما و داستان های ما دست بردارد.

ارسال نظر: