آرزوی متفاوت یک کارگردان برای قرار گرفتن در لیست "سیا"

کدخبر: 2000516

محمدباقر مفیدی کیا در افتتاحیه ششمین دوره جشنواره عمار آرزوی جالب کرد و گفت: ای کاش روزی نام او و دیگر هنرمندان ارزشی و دغدغه مند، همانند شهدای هسته ای در لیست ترور موساد قرار گیرد.

به گزارش گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، افتتاحیه ششمین جشنواره فیلم مردمی عمار، شامگاه سه شنبه در سالن حجاب، همراه با اتفاقاتی جالب و از جنس مردمی بودن جشنواره برگزار شد.

نکته ای که در هنگام ورود به سالن توجه همه را جلب می کرد، تفاوت جنس میهمانانی بود که صف‌های نخست تالار حجاب را تشکیل می‌دادند، صف نخست محل برگزاری افتتاحیه ششمین جشنواره عمار را نه مسئولان و نه شخصیت‌های مشهور هنری و سیاسی، بلکه خانواده‌های شهدا بودند که در ردیف‌های نخست حضور داشتند، شهدایی از جنس هشت سال جنگ تحمیلی از اقلیت‌های مذهبی(مسیحی و اهل سنت) تا خانواده‌های شهدای مدافع حرم، شهدایی که صاحبان حقیقی این مملکت و این جشنواره هستند.

دعا برای سلامتی خالق یوسف پیامبر

در بخشی از آیین افتتاحیه ششمین جشنواره عمار، علی صدری نیا، مجری برنامه، پیش از دعوت از نادر طالب زاده برای سخنرانی، از میهمانان خواست تا برای سلامتی فرج الله سلحشور، خالق سریال یوسف پیامبر که مدتی است که به خاطر کسالت و بیماری خانه نشین شده است، صلوات بفرستند.

طالب زاده، به عنوان دبیر ششمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، در سخنانش از سینمای بدون گیشه ی ایران گفت، گذری نیز به گسترش فرهنگ فیلم دیدن در نقاط مختلف کشور از سوی جشنواره عمار زد و در آخر سر هم دعا کرد تا حرکت قطار انقلاب اسلامی با پشتیبانی هنر متعالی اسلام به کار خود پرشتاب تر از گذشته ادامه دهد.

پیشمرگان نهاوندی با نان کماج میزبان عماریون شدند

اما نخستین نکته ای که ششمین جشنواره مردمی عمار و فضای سالن را تحت شعاع قرار داد، پذیرایی جشنواره بود که از نهاوند به تهران رسیده بود تا کام میهمانان این جشنواره را شیرین کند.

همزمان با توزیع پذیرایی، کلیپی از فعالیت این شیرزنان نهاوندی در سالن پخش شد که گمنامی این مجاهدان عرصه حق و حقیقت در دوران جنگ تحمیلی، را بیش از پیش نمایان کرد و سبب شد تا سالن به احترام گمنامی این شیرزنان لحظاتی آنان را تشویق کنند.

پس از توزیع کلوچه های شیرزنان نهاوندی، نوبت به جایزه دستکش ننه عصمت، جایزه ویژه فیلمساز انقلابی رسیده بود، جایزه ای که قرار است هر سال در همین ایام به علمدار هنر متعالی برسد تا گرما بخش روح و جان هنرمندان ارزشی و دغدغه مند کشور شود، هنرمندانی که چند سالی است دیگر تفاوتی بین آن ها با غیر ارزشی ها وجود ندارد.

دستکش ویژه ننه عصمت در ششمین دوره جشنواره عمار به محمدباقر مفیدی، کارگردان آثار موفقی از جمله نماهنگ ما ایستاده ایم، فیلم داستانی لکه و تیزر دختر شینا اهداء شد.

اما برای اهداء دستکش ننه عصمت، نمایندگانی از گردان خانوک به روی سن آمد تا این جایزه را به کارگردان لکه ها اهدا کند، گردانی که سردار قاسم سلیمانی از فرمانده آن «کل زهرا» به عنوان چریک پیر یاد کرده بود.

گردان خانوک روایت قصه اهالی شهر خانوک کرمان بود، شیرزنانی که مرزها را شکستند و در کنار فرزندان و شوهرانشان در پشت جبهه از هیچ کمکی از نان پختن گرفته تا دوخت و دوز لباس رزمندگان دریغ نکردند و یاری‌رسان فرزندان خود بودند.

رشادت ها و از خودگذشتگی های اهالی خانوک در دفاع از ارزش ها و حرکت در مسیر انقلاب، سبب شد تا حاضران سالن حجاب که در آن موقع نشسته و ایستاده مراسم را دنبال می کردند، دقایقی این مجاهدان عرصه نبرد را تشویق کنند، تشویق ‎ ‌هایی که بعضا با پاک کردن صورت های خیس از اشک همراه می‌شد.

آرزوی متفاوت یک کارگردان برای قرار گرفتن در لیست سیا

اما آرزوی جالب محمدباقر مفیدی کیا در هنگام دریافت جایزه نیز در خور توجه بود، او آرزو کرد که ای کاش روزی نام او و دیگر هنرمندان ارزشی و دغدغه مند، همانند شهدای هسته ای در لیست ترور موساد قرار گیرد.

اما اتفاق دیگر این شب خاطره انگیز را علیرضا افتخاری با صدای دلنشین خود رقم زد، این خواننده محبوب کشور که سخنانش را با شعری از حافظ «هر آن که جانب اهل خدا نگه دارد ، خداش در همه حال از بلا نگه دارد» آغاز کرد از بی وفایی دوستانش در این سال ها گله کرد و گفت: اگر روزی گذرم به امثال «کَل زهرا» بیفتد خاک پای او را توتیای چشم خود می‌کنم.

علیرضا افتخاری در ادامه ترانه «گردان نانواها» را در وصف رشادت‌های بانوان جهادگر خانوک خواند و آن را به «کَل زهرا»، چریک پیر روستای خانوک تقدیم کرد.

عماریون در مسیر فلسطین

گفتنی است از امروز چهارشنبه همزمان با سالروز یوم الله 9 دی، فیلم های ششمین جشنواره عمار در سینما فلسطین به اکران عمومی در خواهند آمد، فیلم‌هایی که جنس متفاوتشان چند سالی است زبانزد محافل هنری و فرهنگی کشور است و اکنون این فیلم‌ها در سالن‌های سینما فلسطین منتظر شما هستند تا به دیدنشان آیید.

ارسال نظر: