محسنی نسب:

۶۰ درصد فیلمبرداری "شاخ کرگدن" انجام شده است

کدخبر: 2023373

کارگردان فیلم سینمایی "شاخ کرگدن" گفت: تا امروز ۶۰ درصد این فیلم سینمایی فیلمبرداری شده و بعد از ایران در کشورهای اکراین و بلغارستان فیلمبرداری خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، محسن محسنی نسب نویسنده، تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی "شاخ کرگدن" در نشست خبری که در لوکیشن این فیلم در شهر نوشهر برگزار شد در جمع خبرنگاران در سخنانی، گفت: قاچاق انسان یکی از مسائل و مشکلاتی است که جهان با آن دست به گریبان است و به همین دلیل هم تصمیم گرفتم تا فیلمی پیرامون همین موضوع تهیه و تولید کنم. موضوع اصلی هم که برای ساخت این فیلم درنظر گرفتم این است که آدم رباهایی که می آیند و دخترها و پسرهای جوان را برای سوء استفاده می ربایند.

وی افزود: داستان این فیلم هم این است که یک دختر ایرانی است که برای تحصیل به اکراین می رود اما دزدیده می شود. برادر او برای پیدا کردن خواهر خود به اکراین می رود که در مسیر اولین سرنخ هایی که پیدا می کند نشان از دزدیده شدن یک دختر روس می دهد که در ادامه فیلم او این دختر را نجات می دهد.

این کارگردان ادامه داد: فیلم "شاخ کرگدن" از موضوعی اجتماعی برخوردار است. ضمن اینکه فیلمی اکشن و حادثه ای هم محسوب می شود. پیرامون خانم "وسکانیان" بازیگر ارمنستانی این فیلم نیز باید به این نکته اشاره کنم که او به لحاظ اخلاق، توانایی و شخصیت یک بازیگر بسیار خوب و توانا است.

محسنی نسب خاطرنشان کرد: کار فیلمبرداری فیلم سینمایی "شاخ کرگدن" تا امروز 60 درصد پیشرفت داشته است و 40 درصد از کار باقی مانده است. همچنین کار فیلمبرداری بخش ایران این فیلم سینمایی تا 5 روز دیگر به پایان خواهد رسید.

وی اضافه کرد: بعد از به پایان رسیدن بخش ایران در اکراین و بلغارستان فیلمبرداری خواهد شد. پیرامون ژانر این فیلم هم باید اعلام کنم که حادثه ای و اکشن است.

این کارگردان یادآور شد: کارگردان های سینمای ایران دانش ساخت فیلم های حادثه ای و اکشن را به شکل خوب و قابل قبولی ندارند. ولی من در گذشته چند مرتبه ساخت این قبیل کارها را تجربه کردم. البته فکر می کنم بعد از ساخت فیلم "یاس های وحشی" کار در این حوزه برای من بسیار راحت و آسان است.

محسنی نسب در ادامه گفت: یکی از مشکلاتی که سینمای ما دارد. همانند دوره ای که فیلم "یاس های وحشی" را ساختم این است که فیلمساز و فیلم برای اکران تصمیم نمی گیرد. در حقیقت کیفیت فیلم ملاک اکران نیست. الان سینمادارها تصمیم می گیرند. آنها هم بدون اینکه فیلم را ببینند فقط نگاه می کنند که چه فیلمی کدام بازیگران را در اختیار دارد.

وی افزود: یکی از تصمیم گیرنده ها برای فرهنگ کشور همین سینمادارها هستند. اما اگر این وضعیت نبود قطعا وضع ما خیلی بهتر از الان بود. اما فکر میکنم مردم ما خیلی باهوش هستند و می دانند که چه فیلمی چگونه و با چه کیفیتی ساخته می شود.

این کارگردان خاطرنشان کرد: پیرامون بازگشت سرمایه و سود حاصل از فروش این فیلم باید به این نکته اشاره کنم که این فیلم را برای نمایش در اروپا درنظر گرفته ام. از این روی مطمئن هستم که فروش خوبی را در اروپا خواهد داشت. همچنین حضور پژمان بازغی هم در جذب مخاطبان به سالن های سینما موثر خواهد بود.

پژمان بازغی بازیگر این فیلم نیز که در این نشست خبری حضور داشت در سخنانی، گفت: از همه بازیگران و عوامل دیرتر به گروه فیلم "شاخ کرگدن" پیوستم. علت آن هم این بود که این گروه برای ساخت فیلم به ارمنستان رفته بودند و آنجا مشکلاتی برای آنها پیش آمد که از من برای حضور در این فیلم دعوت کردند.

وی افزود: حضور در این فیلم به نظر من تجربه ای متفاوت برای من بازیگر است. درحقیقت یکی از دلایلی که این نقش برای من جذاب بود این بود که تجربه ای متفاوت در یک کشور دیگر و همبازی شدن با یک سری از بازیگرایی که قرار نیست با زبان فارسی با هم صحبت کنیم.

این بازیگر ادامه داد: تقریبا می توانم بگویم که 80 درصد این فیلم را به زبان انگلیسی صحبت کرده ام. نکته دیگر تفاوتی هم که حضور من در این فیلم نسبت به سایر فیلم ها داشت همبازی شدن با خانم "آشوت وسکانیان" بازیگر ارمنستانی بود.

بازغی خاطرنشان کرد: سینمای ارمنستان امروز متاثر از سینمای روسیه است. بر این اساس اکراینی ها و ارمنستانی ها بیشترین سهم را در سینمای امروز روسیه دارند. اما در عین حال در کشور ارمنستان بین 5 تا 10 سالن سینما دارد و تولید آنچانی هم ندارد.

آشوت وسکانیان بازیگر زن ارمنستانی فیلم "شاخ کرگدن" در بخش دیگر این نشست خبری در سخنانی، گفت: نخستین عامل و دلیلی که موجب شد تا به کشور ایران بیایم و در این فیلم بازی کنم وجود یک گروه خوب برای ساخت این فیلم بود.

وی افزود: این گروه با من به عنوان یک بازیگر خارجی و غیر ایرانی بسیار خوب، مهربان و دوستانه برخورد کردند. در خصوص این فیلم هم باید به این نکته اشاره کنم که "شاخ کرگدن" برای من کار متفاوتی بود. در حقیقت برای نخستین بار بود که با یک فرهنگ متفاوت کاری سینمایی انجام می دادم.

این بازیگر ادامه داد: از بازیگر مطرح و سرشناس ایرانی آقای "پژمان بازغی" تشکر می کنم که به من به عنوان یک بازیگر خارجی کمک فراوانی کردند تا هرچه بهتر بتوانم نقش خود را در این فیلم سینمایی بازی کنم.

وسکانیان در پایان تصریح کرد: حضور در فیلم "شاخ کرگدن" از این جهت تجربه جدید برای من به عنوان یک بازیگر بود که در فضای جدیدی برای نخستین بار بازی می کردم. همچنین صحبت کردن در یک فیلم به زبانی مختلف نیز تجربه ای جدید و جالب برای من بود.

رضا حیدری دیگر بازیگر این فیلم سینمایی در انتهای این نشست خبری در سخنانی، گفت: سال 82 - 83 برای تجارت به کشور چین سفر کردم و به این دلیل که به کار رزمی آشنا بودم در چند فیلم هم بازی کردم. نکته مهم اینکه در حوزه سینما و بازیگری خیلی به آقای "جمشید هاشم پور" علاقمند هستم.

وی افزود: سال 82 فیلم "پلیس" را با آقای "ناجی"، فیلم "زندگی به این قشنگی" با "مصطفی الماسی"، فیلم "کج دست" و همچنین در یک فیلم با آقای "درمنش" حضور داشته ام. امروز هم در فیلم "شاخ کرگدن" به کارگردانی آقای محسنی نسب حضور دارم.

این بازیگر ادامه داد: هنرهای رزمی در واقعیت نسبت به فیلم خیلی تفاوت دارد. زیرا بازی در این قبیل فیلم ها در خارج خیلی راحت تر است چون در آن از بدل استفاده می کنند اما در ایران و با کار در این فیلم تجربه جدید را در این حوزه کسب کردم.

حیدری در پایان تصریح کرد: در مورد نقش خود در این فیلم هم باید به این نکته اشاره کنم که آنگونه که دوست داشته و علاقه داشتم نقش من درآمد و از بازی کاملا راضی هستم.

گفتنی است در خلاصه فیلم‌نامه این اثر سینمایی آمده: صدرا که سالهاست در خارج از کشور زندگی می‌کند و زمینه تحصیل را برای خواهرش بهار در خارج از ایران فراهم کرده است. صدرا تصمیم دارد در روز تولد بهار در سفری که انتظارش را می‌کشد بهترین هدیه را به وی بدهد ولی در مسیر فرودگاه ارمنستان تا هتل ربایندگان بهار را گروگان می‌گیرند.

لازم به ذکر است که محسن محسنی نسب، نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان، اسماعیل حیدری مجری طرح، مجتبی نورمحمدی مدیر تولید، منصور عید رضایی مدیر تصویربرداری و غزل معصومی برنامه‌ریز و دستیار اول کارگران در این پروژه سینمایی هستند.

همچنین پژمان بازغی، اتری وسکانیان، رضا حیدری، انوشیروان محسنی، شقایق کفایی، ویکتوریا آنتابیان، آشوت وسکانیان، فرشید شفیعی، فربد کیانی و بابک نوری از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

ارسال نظر: