آیت الله صدیقی:

نهج البلاغه مهجور مانده است

کدخبر: 2024591

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه نهج البلاغه آیینه ای است که صفات متضاد امیرالمومنین علی علیه السلام را به نمایش کشیده است، گفت: یکی از آثاری که از امیرالمومنین (ع) در اختیار داریم و مهجور است و از آن استفاده نمی کنیم نهج البلاغه است.

به گزارش « نسیم آنلاین » آیت الله شیخ کاظم صدیقی روز سه شنبه در همایش علمی 'آموزه ها و سیره علوی معیار زندگی اسلامی است'، در دانشگاه امام صادق (ع) افزود: امام علی (ع) وجه الله است و خداوند خود را با این وجه به عالم نشان می دهد. اولویت و آخریت، باطنیت و ظاهریت حق را خداوند در وجود علی (ع) رخ نشان داده و ابدیت و ازلیت را در وجود امیرالمومنین نمود داده است. وی با بیان اینکه واصف علی، خالق علی و مداح علی خود خداوند است، افزود: میراث علی (ع) را شناسایی کنیم که خداوند این گنج را برای تامین و تکمیل ظرفیت انسان ها در طول زمان قرار داده است. آیت الله صدیقی افزود: خزائنی در اختیار امیرالمومنین علی علیه السلام قراردارد که با ظهور امام زمان (عج) چشم و دل بشریت را روشن خواهد کرد که یکی از این خزائن صحیفه امیرالمومنین است. دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر ادامه داد: یکی از آثار امیر المومنین، ادعیه آن امام همام از جمله دعای کمیل و مناجات شعبانیه است که مشابه و بدل آن وجود ندارد. وی گفت: هر فراز از نهج البلاغه انسان را با دریایی از جوشش وجود امیر المومنین مواجه می سازد و هر کسی با خطبه های امام روبرو شده احساس حقارت کرده است، نهج البلاغه کتاب وحدت است. آیت الله صدیقی همچنین گفت: برخی از دانشگاه های ما که بعد از انقلاب به وجود آمده اند روحیه دینی و انقلابی ندارند اما یک دانشگاه داریم که از آثار و برکات انقلاب اسلامی است که یک رجل عامل، عالم، روشن و به روز حاضر در صحنه، کمر همت بست و آن را به وجود آورد. یکی از کارهای خوب دانشگاه امام صادق (ع) تامین نیاز های دینی مطابق با روز است که به نحو احسن به منصه ظهور رسانده است. وی افزود: اگر امام صادق (ع) و امام باقر (ع) موسس دانشگاه ها بودند، چشمه های جوشان این دو وجود بزرگوار از برکات وجود آثار امیرالمومنین است. آیت الله صدیقی همچنین گفت: مساله ایثار و از خودگذشتگی به چیزی جز حب خداوند تعلق ندارد و از این حیث هیچ موجودی به پای بشر نمی رسد. ایثار، فدا کاری، فدا شدن و فانی شدن، علم و قدرت همه به بشر تعلق دارد، انسان باید جلوه قدرت کامله خداوند شود. این ظرفیت بشر است که در علم، علم الهی و در قدرت، قدرت الهی شود و از نظر عدم تعلق به غیر، حر کامل باشد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر: