حجت الاسلام حسینی:

مصلی معماری مناسب و فضای جانبی خوبی برای میزبانی مسابقات قرآن دارد

کدخبر: 2025493

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: فضای مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری این مسابقات آماده شده است و به همین دلیل هم بهترین مکان است که یک رویداد بزرگ قرآنی آنجا محقق شود. همچنین این مکان دارای معماری مناسب و فضاهای جانبی دسترسی بسیار خوبی برای ما است.

حجت الاسلام سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه پیرامون تغییر مکان برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم به خبرنگار گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، گفت: مسابقات بین المللی قرآن کریم تا به حال در چند مکان برگزار شده است. در سال های اولیه در حسینیه ارشاد برگزار شد. وقتی عملیات ساخت سالن اجلاس به پایان رسید متولیان برگزاری این مسابقات احساس کردند که می توان مسابقات بین المللی قرآن کریم را آنجا برگزار کرد.

وی افزود: همچنین مسابقات بین المللی قرآن کریم در دوره هایی در برج میلاد برگزار شد و دوره هایی را هم در شهر مشهد مقدس برگزار کردیم. اما با توجه به اینکه برگزاری این دوره از مسابقات باید پیشرفت پیدا کند و افرادی که قصد شرکت در مسابقات را دارند باید دسترسی آسان و راحت به مکان برگزار داشته باشند موجب شد تا همواره به دنبال اماکنی مناسب برای برگزاری آن باشیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: یکی از موفقیت هایی که در عرصه های فرهنگی و هنری دیگر داریم این است که جشنواره ها و یا رویدادهای فرهنگی و ترویجی را به صورتی برگزار کنیم که عموم مردم بتوانند در آن مکان حضور پیدا کنند.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: مسابقات بین المللی قرآن مجید ویژگی های بین المللی خاص خود را دارد. همچنین از طرف دیگر مصلی بزرگ امام خمینی (ره) هم به عنوان یک پایگاه بزرگ که سال های سال است میزبان برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است و فضا هم اجمالا برای این کار آماده شده است.

وی اضافه کرد: البته فضای آنجا برای برگزاری این مسابقات آماده شده است و به همین دلیل هم بهترین مکان است که یک رویداد بزرگ قرآنی آنجا محقق شود. همچنین این مکان دارای معماری مناسب و فضاهای جانبی دسترسی بسیار خوبی برای ما است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: سالن اجلاس سران با همه امتیازهایی که دارد برای اهداف خاصی ساخته شده است و اهداف آن هم از عنوان آن که سالن اجلاس سران اسلامی می باشد مشخص است. در حقیقت این ساختمان برای اینکه چند هزار نفر مخاطب مشتاق قرآن را میزبانی کرده باشد ساخته نشده است.

حجت الاسلام حسینی در پایان تصریح کرد: بر این اساس مجموع این دلایل و مشکلات موجب شد تا همکاران ما در سازمان اوقاف و امور خیریه تصمیم بگیرند تا امسال مسابقات در مصلی بزرگ امام (ره) برگزار شود. البته تا امروز مدیران و مسئولان مصلی امام خمینی (ره) همکاری بسیار خوبی با ما در فراهم کردن زمینه های برگزاری این مسابقات کردند.

ارسال نظر: